| 2011-08-13 19:00 | Ligue 1 | Rennes vs Paris Saint Germain ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
7 |
2.300 |
Bra odds utan tvekan. Matcher lagen emellan brukar ej sluta med målfest iofs men nu är PSG inte det vanliga PSG.
Den nya offensiven med bla Menez och Gemeiro ser bra ut. Däremot tycker jag deras defensiv ser knackig ut. Förlorade första ligamatchen och nu är PSG tvungna att vinna i princip. Känslan är att de kommer till matchen med en hyfsat offensiv inställning och med sikte på tre poäng.
Rennes kommer vara bra i år tror jag, vann första matchen med 5-1 mot en nykomling. Underskattat lag på pappret, kom sexa förra året och har fått behålla många spelare till i år, vilket jag tror kommer göra dom starkare.
Oddset är i min mening alldeles för högt på "över", men jag förstår det på ett sätt. Själv hade jag dock satt det till 50-50.
Känslan säger mig också att det kan bli målrikt ikväll, PSG:s nya offensiv samt det verkligen inte samspelta nya lag det förfogar över, gör att det kan rinna iväg åt båda håll. Lägg därtill att man möter ett starkt Rennes som kommer med toppat självförtroende efter den senaste ligakrossen. Tror vi får se en del mål...