Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-15, 17:45   #63
frysa

frysas avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 605
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
2011-08-15 19:00TräningsmatchVäxjö Lakers vs Skellefteå Aik ÖVER Ö 5.5 FT 70 2.030

Båda lagen ställer sin andra-keeper i målet. Växjö's målvakt är orutinerad, han är visserligen en duktig målvakt som förmodligen kommer göra en bra säsong i ES. Dock ändå ett litet frågetecken på honom.
Växjö kommer till spel utan Jeremias Augustin och Marcus Johansson vilket inte gör någon stor skillnad alls.
Skellefteå däremot lämnar följande utanför truppen:
Oscar Möller, Bud Holloway, Christian Söderström, Johan Forsberg och P-E Bellemare.
Det är riktigt duktiga spelare, Möller & Holloway blir förmodligen SAIKs riktiga spets denna säsong.
Istället låter Skellefteå sina juniorer ta chansen och visa upp sig. Skellefteå har en av Sveriges bästa ungdomssida och levererar nya talanger varje år. Många av juniorerna som får chansen ikväll var med och spelade matcher förra året och gjorde det riktigt bra.

Ni kanske tycker det är konstigt att jag lirar Över-spel när SAIK saknar spetsspelare, men jag tror faktiskt att det gör SAIK gott med hungriga juniorer som vill bevisa att de vill ta en plats i SAIKs trupp denna säsong, de har en väldigt bred och stor trupp vilket gör att konkurrensen om platser är väldigt tuff.
Sen tror jag även att det kommer bli väldigt mycket försvars-missar då det är första matchen för SAIK.
Bra analys! Dock liten varning för målvakten i SAIK, Joachim Eriksson, som ska stå matchen. Han var svajig förra säsongen och kom inte upp i den standard som det hade förväntats av honom. Så han känner nog en ganska stor "press" inför denna säsong och har sett het ut på träningarna samt den internmatch SAIK hade för cirka en vecka sedan.

Men man vet aldrig riktigt hur han presterar, kan bli toppen eller botten. :-)

Jag ryggar i alla fall!

//frysa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
frysa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat