Jag är MFF;are och Di Blåe in i själen så jag tippar med hjärtat och har gjort min analys där efter. Givetvis håller jag nere insatsen och huvudmålet är att inte att tjäna pengar i denna match det är bara en bonus.
Mitt spel inför kvällens match blir X2. Till oddset 2,20 är det taget alla dagar i veckan. Zagreb har misslyckats flera år att kvala in till CL, och ja Zagreb är ett bättre lag än Malmö och man är favoriter. Däremot har man en enorm press på sig och kniv mot strupen, som ni nämnt i tråden så är en läsk på pressbyrån dyrare än biljett till matchen ikväll och Zagreb har problem med sina hard-core fans. Och den "kokande grytan" dem skulle skapa med sin plan? För det första så har dem löparbanor runt hela planen och för de andra så är första raden rätt högt upp, mycket folk men man kommer knappast få de trycket som MFF har möjlighet till på sin himmaborg.
Lägg där även till att detta Zagreb åkte ut redan i tredje omgången förra året mot Sheriff Thiraspol! Och ni som kommer dragandes med Zagrebs form mot MFF. Jämför motståndet, nu har jag inte stenhård koll på kroatiska ligan, men rent generellt känns de som att Malmö kommer spela med ett snabbare tempo än vad Zagrebs motståndare har gjort senast.
Jag tänker mig de här Scenariot, Danne Larsson springer i djupled och han tillsammans med Wilton skapar oro i Zagrebs försvar. Ett tidigt mål, och jag tror och hoppas på att de blir lite irrigt och panikslaget i Zagreb. Troligt med oavgjort? Hyffsat, troligt med Mff-Seger? Inte direkt. Värt att chansa med en liten peng på ett odds på 2,20. ABSOLUT!
Kom ihåg, jag är inte objektiv i min analys eller mitt spel ikväll. Oddset är taget ifrån Bet365.
|