Datum: 2011-08-20
Tid: 13:45
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Arsenal - Liverpool
Period: ft
Spel: Liverpool 2
Insats: 4
Odds: 2.80
Bolag: bet365
Motivering:
Ville bara tipsa om detta innan det sänks än mer: finns fortfarande till 3.01 på Pinnacle.
Efter en ganska trevande inledning av bägge lagen så möts 2 på förhand tippade topplag redan i andra omgången och för Liverpool kunde inte detta möte komma mer lägligt.
Ett Arsenal utan sin givna kapten (Fabregas), med skador och frågetecken kring många utropstecken sedan förra året (Wilshire, Gibbs, Djorou) och även frågetecken kring Rosicky (obekräftat) och Nasri (som ej var uttagen i förra veckans match), avstängda är Song och nytillskottet Gervinho och med en alltmer kritiserad Wenger vid rodret så känns dem svajiga. Eboue är också konfirmerat borta (gör varken av eller till enligt mig men.. )
Lägg därtill ett CL kval som inte var speciellt inspirerat och vi har en alldeles förträffligt lovande situation för ett Liverpool som har en relativt bred trupp att ta ifrån när Gerrard, Skrtl och Johnsson är indisponibla, trupperna är inte spikade än men jag tycker att man borde utnyttja läget tidigt, tycker det känns 50/50 att Liverpool vinner denna och får man då 3 gånger stålarna så är jag villig att lägga in en slant.
OBS: oddset är ifrån bet365 finns högre som sagt.