Lite funderingar kring Ligue 1 matcherna idag och imorgon.
Jag ska spela en Över i Marseille matchen @1.95. Didier Deschamps har varit väldig tydlig med spelarna: de måste vinna efter 2 oavgjorda matcher. Anfall har inge problem, men försvaret har en del. I morgon spelar OM med en tredje mittlåset (

) i tre matcher. Diawara som var på bänken förra veckan får spela imorgon när M'Bia har skadat sig. Han ska vara med Nkoulou som kom från Monaco (lag som gick ner i Ligue 2...) och som är fortfarande ung och saknar erfarenhet.
Saint-Etienne har tappat 2 spelare i veckan. Det var en lite överraskning att de lämnade klubben. Anfalare Bergessio spelade från start i dem två första omgång... och gick till Catane nu. Bocanegra gick till Glasgow.
Iaf tycker jag att Aubameyang och Sinama-Pongolle har möjligheten har orsaka problem i Marseille försvar, desto mer om Saint-Etienne kan placera farliga kontringar.
| 2011-08-21 21:00 | Ligue 1 Orange | Marseille vs St Etienne ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
1 |
1.950 |
Två "små" spel för ikväll:
Jag läggar till Över 2.5 i Brest - Lyon även om mittfältet i Lyon blir mycket yngre är vanligt (se Fake rek). I Brest skanar en hel del spelare. Tror att båda lag kan göra mål ikväll.
| 2011-08-20 19:00 | Ligue 1 Orange | Brest vs Lyon ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
1 |
2.100 |
Och Caen - Lille: raka 2 @1.95 Lille kommer med sitt vanlig startelvan och behöver en första seger i Ligue 1. Även om Caen har börjat bra tror jag att Lille kan ta detta hem.
| 2011-08-20 19:00 | Ligue 1 Orange | Caen vs Lille |
2 |
FT |
1 |
1.950 |