Hahaha boden, sant

stenklara spel allihop!
| 2011-08-21 18:00 | European Trophy 2011 | Helsingfors vs Djurgården |
1 |
FT |
80 |
2.000 |
Trodde jag skulle få ungefär 1.90 på HIFK.
HIFK var en av mina favoriter inför turnering på pappret. Har alla lag som favoriter, helgarderad. Nej men ärligt, HIFK, DIF, Eisbären var mina favoriter. Så det blir ett favorit-möte i dagens match!
Helsingfors har spelat två matcher, bl.a ett derby mot Jokerit där man vann med 4-1, och sist spelade man mot Luleå där man övertygade resultatmässigt på mig då man vann med 5-2. Alltså har man vunnit 2 av 2 matcher på ett övertygande sätt resultatmässigt.
Man har en oerhörd spets i första-formationen med veteranen och NHL-rutinerade Ville Peltonen, den unga stortalangen Mikael Granlund och sist men inte minst, Eero Somervuori som fömodligen blivit känd här i Sverige efter sina lyckade år i Sverige och Elitserien.
Inget snack om att denna formation besitter en oerhörd kvalité, kan inte tänka mig att det finns någon bättre i hela European Trophy. DIF får passa sig för utvisningsbåset, för dessa herrar kommer vara hyperfarliga om de får ha puck i framförallt PP.
Men de har även bra kvalité i resten av laget, bl.a spelgeniet Kim Hirschovitz, spelade i Timrå under fjolåret, som lägger mackor på rullband. Kreativ lirare som styr 2:a-kedjan som också har klass.
DIF spelade under gårdagen, som tur är (för dem) så behöver de inte resa. Men det känns givetvis ändå att få spela 2 matcher på 2 dagar.
Man har vunnit 4 av 4 matcher, vilket är imponerande, men ju mer man vinner desto närmre förlusten kommer man, och jag tror att HIFK kommer att vara ett nummer för stort idag på sin hemmaplan. Kan även bli så att DIF slappnar av, både på gott och ont visserligen, nu när de har 12 pinnar av 12 möjliga. Om de nu skulle känna sig lite mätta och vara lite nöjda, vilket är fullt möjligt efter en sådan här start, så kommer de få det väldigt tufft.