Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-21, 12:53   #103
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-08-21 17:30European Trophy 2011Oulun Kärpät vs Färjestad 2 FT 60 2.550

2011-08-21 17:30European Trophy 2011Oulun Kärpät vs Färjestad UNDER U 5.5 FT 80 1.820

Trots att det blev över 5.5 i förra fbk-matchen så måste jag testa U här.
Lite kommentarer från ass. tränare Leffe Carlsson i FBK

- Vi spelar en tät och bra hockey som gör det svårt för Tappara att skapa farliga chanser, samtidigt som vi tar tillvara på de fina chanser vi skapar, säger Leffe.
– Vi klarar av att stänga matchen på ett bra sätt i tredje perioden, de chansar och går på rus. Men killarna hittar en väg att stänga och göra det snålt för Tappara, det kändes lugnt och bra hela tredje perioden, säger Carlsson.

Det är så här FBK vill spela. En tät hockey där man alltid har en stark defensiv att luta sig tillbaka på, sen vill väl de flesta bortalag alltid försöka stänga matchen på ett eller annat vis i 3:e-perioden.

Väldigt viktig 3-poängare för FBK för att kunna gå vidare till slutspelet. Målet är att vinna två matcher, och jag anser att de har en väldigt god chans till att ta den vinsten de söker mot ett Kärpät som har startat väldigt svagt får man ändå säga med 2 oavgjorda och 2 förluster mot motstånd som är mindre bra om man säger så.
Man har gjort väldigt lite mål och jag tror att det kommer sitta i även idag mot ett FBK, som jag antar, har en tätare defensiv än föregående motståndare.

FBK ska helt klart vara ett bättre lag. Nu hoppas jag bara att de får ihop allt, för spelar de på sin normala nivå så bör de ta detta, kanske med 2 puckar t.o.m.
Om man ska dra en meningslös gissning så tror jag det blir 1-3.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat