| 2011-08-21 17:30 | European Trophy 2011 | Eisbären Berlin vs Slovan Bratislava ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
70 |
1.971 |
Lirade Ö5.5 mellan Berlin-Salzburg och det slutade inte som planerat när Berlin gick mållösa ur matchen medans Salzburg gjorde 5 mål. Dock så skapade Berlin många chanser, dessvärre var man ineffektiva samtidigt som Salzburg's målis Tordjman spikade igen totalt och blev utsedd till matchens lirare, vilket Berlin-fansen höll med om.
Man skapade många chanser men släppte även till många chanser bakåt, vilket Salzburg utnyttjade till 100 %.
Idag tror jag, och hoppas, att Berlin spelar som de gjort i tidigare matcher, dock med en bättre effektivitet. Skapa chanser, släpp till mycket chanser, för de möter ett lag som rivstartat turneringen - Slovan bratislava.
Bratislava har vunnit 3 matcher och spelat lika 1, 15 mål på 4 matcher, dock endast släppt in 3 mål.
Man har varit effektiva, med en bra utdelning i powerplay, vilket gör att de bör mäkta med åtminstone 2 mål i kvällens match.
Jag tror att Bratislava kommer få det tufft i en arena med c.a 10 000 tyskar (?), samtidigt så hoppas jag att Berlin börjar förvalta sina lägen. De måste vinna denna match och jag tror att det finns gott om adrenalin och revanschlust när de nu ska spela inför flera tusen fans återigen.