Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-22, 15:48   #14
kingscania

kingscanias avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Det ser onekligen högt ut med tanke på Mjällbys form. De har kommit igång ordentligt, men det har faktiskt även Örebro gjort.

Mjällby: 12-2 senaste fyra matcherna.
Örebro: ingen insläppt mål senaste fyra.

ÖSK har fyra raka förluster mot Mjällby och de kommer vara beredda på Ekenber-Löken-Ericsson.

Svårt..avstår nog.
Dock så är Daniel Nilsson tillbaka i Mjällby, vilket troligen betyder att Osiako får börja på bänken, vilket i mitt tycke är en sak man måste väga in. Med Osiako/Grahn på mitten är Mjällby ett helt annat lag som vågar och kan hålla i bollen och därmed föra spelet på ett helt annat sett. Tränaren i Örebro, Sixten, utnämnde ju ifjol Osiako som allsvenskans bästa spelare....
Daniel Nilsson som kommer in i stället är en defensiv spelare, han täcker ytor, men är väldigt trög, och har ett passningsspel som verkligen inte lämpar sig för allsvenskan....

Så blir även att avstå spel på Mjällby hör för mig.

Dock kommer jag lägga en liten slant på överspelet. Båda lagen kommer med god målform. Mjällby kommer starta med Lövqvist/Ericsson/Ekenberg inne - vilka är inne i ett målstim. Örebro å sin sida är offensivt starka hemma på Berhn. Vad gäller plastgräset kommer ett snabbt passningsspel innebära stora problem för Mjällbys gamla och halvtröga mittlås Rosengren/Lantz.... Tycker fin fina 1.92 på ö2.25....

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gufimuse (+2), bokis29 (+1)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat