Spelar Udinese att vinna mot ett trasigt Arsenal, tycker att oddset ligger lite högt med tanke på rådande omständigheter i bortalaget (saknar nu även Nasri), såg inte alls bra ut mot ett ganska defensivt Liverpool (Arsenal brukar ju annars vara bra på att luckra upp defensivt spelande lag) och nu saknas alltså dem 3 bästa spelarna i Arsenal sedan förra året. Rosicky ska vara playmaker med Ramsey och Song troligtvis bredvid sig, ett klart nedsteg ifrån Wilshere-Fabregas-Nasri, sagna spelar troligt vänster och orutinerade Jenkinson på högern. Dessutom spelade Arsenal en tuff match, både fysiskt och psykiskt i helgen mot nämnda Liverpool, bara 3 dagars vila gente Udinese som haft en solid försäsong 2-2-1-1 (torsk på övertid emot Cadiz), vinster mot Marsielle och Bordeaux kryss mot Sporting t.ex...
Lika som jag trodde om Liverpool i söndags, tror jag om Udinese imorrn, dem måste se en riktig chans att vinna här.
Udinese är ett snabbt och kvickt spelande lag med höga ambitioner och man har alla möjligheter att utnyttja det allt yngre Arsenal.
Jag ser möjligheter i oddset 2.25-2.30, någon som känner annat?