Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-24, 10:44   #124
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-08-24 18:30TräningsmatchSkellefteå AIK vs MODO PK FT 80 1.806

2011-08-24 18:30TräningsmatchSkellefteå AIK vs MODO ÖVER Ö 5.5 FT 70 2.270

När jag såg BIF-SAIK så tänkte jag att det blir väldigt intressant att se oddsen för SAIK-MODO. Skellefteå har inte imponerat under tidigare matcher, men mot Brynäs hade man bra fart och passningar, samt att man var väldigt effektiva när man väl fick lägen med bl.a 2 mål i BP.
Vi kan börja med över-spelet. Skellefteå är skridskostarka och har riktigt bra fart. Om det är bra fart i en match så bäddar det för mer mål än i en långsam och seg match, det säger sig självt. (visst, finns väl undantag)
MODO har en ny tränare vid namn Ulf Samuelsson. Han har under några år varit assisterande tränare i NHL och jag både hoppas och tror att han kommer vara en frisk fläkt för elitserie-hockeyn och spela en fartfylld hockey med lite transatlantisk spelstil som han fått lära sig en hel del om efter sina år som tränare över pölen, samt med många år som spelare där också.

MODO lät junisarna få chansen under matchen mot Södertälje som man förlorade med 0-3. Nu blir det en hel del förändringar i MODO's lag jämfört med i måndags. Fyra nya backar och lika många nya forwards kommer in i uppställningen.
Så det blir ganska många nya som spelar första matchen och det kommer bli annorlunda än mot SSK.
Förhoppningsvis kommer det medföra mer fart, men jag tror att det kommer bli tufft för dem att slå SAIK som har många matcher i benen nu, medans MODO har ett relativt färskt lag med spelare som inte fått känna på första träningsmatchen än.

Hoppas på att vi får se ett fartfyllt spel som det oftast blir i SAIK's matcher, samt att MODO bjuder upp till dans.
Ska vi säga 2-5?

Matchen streamas på norran.se

För övrigt, PK = DnB

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+1)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat