| 2011-08-25 17:00 | Europa League | Spartak Moskva vs Legia Warsawa |
-1.25 |
FT |
2.5 |
2.120 |
Mötet i Polen slutade 2-2 efter att Spartak kvitterat Legias ledningar två gånger om. Resultatet innebär att Legia måste göra mål i Ryssland, och jag förväntar mig ett offensivt polskt lag.
Var först inne på överspelet men efter att ha varit inne på Legias hemsida och sett vilka spelare man saknar så väljer jag att backa Spartak med minushandikapp.
Legia har till det här mötet trion Komorowski, Manu och Petrovic avstängda. Alla tre startade i första mötet lagen emellan och Petrovic gjorde båda målen. Anfallarna Michal Hubnik och Michal Efir är skadade. Och lagets stjärnanfallare Daniel Ljuboja har skadeproblem efter senaste ligamatchen men spelar troligen.
Inte optimala förutsättningar för att åka till Moskva och försöka få med sig ett bra resultat.
I Spartak saknades Welliton senast mot Spartak Nalchik i ligan, dock pekar det mesta på att han är tillbaka till den här matchen.
Legia måste anfalla för att göra mål i den här matchen, och när man då saknar stora delar av sin offensiva förmåga (var av en troligen spelar med lite känningar) så blir det ingen lätt match i Moskva. Tror Spartak grejar handikappet.
| 2011-08-25 20:30 | Europa League | Anderlecht vs Bursaspor ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
2.5 |
1.935 |
Gillar att spela överspel i europamatcher där bortalaget måste göra mål för att gå vidare. Och här ett ett bra expempel tycker jag.
Matchen i Turkiet slutade 1-2 till Anderlecht vilket innebär att Bursa måste göra mål. Skulle laget göra 0-1 så måste Anderlecht göra mål för att gå vidare eller skulle Anderlecht göra 1-0 så är det ändå inte kört för Bursa att gå vidare då det räcker med 2 mål för förlängning. Tycker mycket tyder på en öppen match som mycket väl kan sluta i mycket mål.
Bursaspor saknar även försvararen Kas som vart utvisad senast.
Bursas kvalmatcher:
2011-08-18 Bursaspor RSC Anderlecht 1-2
2011-08-04 FC Gomel Bursaspor 1-3
2011-07-28 Bursaspor FC Gomel 2-1
Anderlechts ligamatcher:
2011-08-21 RSC Anderlecht R.A.E.C. Mons 2-2
2011-08-14 Sporting Lokeren RSC Anderlecht 0-1
2011-08-05 RSC Anderlecht KV Mechelen 3-1
2011-07-29 Oud-Heverlee Leuven RSC Anderlecht 2-1
Anderlechts enda kvalmatch är den mot Bursaspor och turkiska ligan har ännu inte dragit igång så Bursa har inte lirat några ligamatcher.
Leanar även bland annat överspelet i Rennes-Röda Stjärnan, med lite samma motivering som överspelet ovan. Dock saknar Röda Stjärnan några offensiva spelare så jag får se hur det blir.