Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-24, 21:33   #126
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-08-25 18:30European Trophy 2011Sparta Prague vs HIFK 2 FT 70 2.450

HIFK har öppnat riktigt bra, förutom att de svek mig mot DIF och tappade 3-0. 3 vinster varav 1 var i förlängning. Samtliga har dock varit på hemmaplan, så det ska bli intressant att se vad de går för på bortaplan mot Sparta Praha.
Sparta har inte öppnat bra, man har 1 vinst och 3 förluster, dock har man endast spelat 1 hemmamatch, där förlorade man med 1-4 mot HV71.
Jag håller HIFK en klass högre, dock ska man passa sig för tjeckerna när de har hemmaplan, samt att det blir första matchen på bortplan för HIFK. Men helt klart värt att testa enligt mig.
2011-08-25 19:00European Trophy 2011HV71 vs Liberec 1 FT 80 1.800

Trots alla tunga tapp som HV haft inför denna säsong så har de en bra trupp och kommer slåss om guldet.
I European trophy ligger HV 3:a med 7 poäng på 4 matcher vilket innebär att det är dags att börja plocka poäng nu.
Förra matchen spelades mot Linköping och slutade 2-3 till LHC efter förlängning. HV får ta med sig sin 3:e-period där de hade det mesta av spelet, samt deras powerplay som alltid är giftigt när Davidsson får styra.
Nu när HV är tillbaka på hemmaplan så tror jag att de kommer plocka många poäng vilket de behöver för att gå vidare till slutspelet. 1.80 är helt klart spelbart, dock i lägsta graden om man säger så.

2011-08-25 19:00European Trophy 2011Luleå vs Kärpät -0.5 FT 90 2.170

Trodde faktiskt att oddset skulle ligga på max 1.90 på Luleå här, så jag var verkligen ute och cyklade.
Men det känns som bolagen underskattar Luleå efter deras tröga start med 1 vinst och 3 förluster, eller så är det jag som överskattar dem?
Man har en mycket intressant och bred trupp på pappret, och efter fjolårets succésäsong så tippas Luleå som ett topplag i årets Elitserie.
Kärpät är inget dåligt lag, men jag håller Luleå något snäpp bättre än dem. Samt att Luleå är i poängbehöv för att nå slutspel. Lägg därtill att man har hemmaplan. Jag håller i alla fall Luleå som större favoriter än vad oddset säger. Återstår att se om isbjörnarna sviker mig..

2011-08-25 19:00European Trophy 2011Linköping vs Adler Mannheim 1 FT 70 2.200

Precis som i alla andra motiveringar så är även LHC i poängbehov då man ligger näst sist i tabellen med endast 3 p på 4 matcher.
Även LHC har ett väldigt intressant lag och förväntas vara i toppen i Elitserien. Man har ett starkt PP (vilket visserligen är försvagat i.o.m att Hlinka och Hlavac inte anslutit till truppen än), samt att man är starka på hemmaplan.
Adler har startat riktigt starkt med 3 vinster av 3 möjliga, dock skulle jag inte vilja säga att man satts på prov riktigt än, utan det är snarare så att de kommer ställas på prov idag utav Linköping.
Linköping BÖR vara ett bättre lag än Adler. Jag tror faktiskt mycket på linköping ikväll.

2011-08-25 20:00European Trophy 2011Eisbären Berlin vs TPS -0.5 FT 70 2.320

Dessvärre har oddset droppat till 2.14 på pinnen, marknadshögsta är 2.15 på boylesports nu.

Berlin har alltid ett starkt stöd av sina fans på hemmaplan. Det har givetvis stor betydelse att spela inför c.a 8000-9000 åskådare istället för 2000, vilket gynnar Berlin mycket i sina hemmamatcher jämfört med andras.
Man har inte imponerat alls så här långt i European Trophy - 4 poäng på 4 matcher och näst sist i tabellen. Dock är man på rätt väg efter vinst med 4-2 i förra matchen hemma mot Slovan Bratislava.
TPS har haft en stark defensiv med 3 insläppta mål på 3 matcher. Man har även lyckats få ihop 7 poäng på 3 matcher vilket är bra. Dock har TPS bara spelat på hemmaplan så här långt och ska nu ge sig ut på turné. Jag tror att det kommer bli väldigt tufft för TPS att plocka poäng på bortaplan, speciellt mot ett Eisbären i poängbehov.
Berlin ska vara större favoriter än vad oddset säger enligt mig.

Luleå-Kärpät sänds för övrigt på TV10, Viasat hockey och viaplay.se

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1), yertle (+1)

Senast redigerad av Grnvit den 2011-08-25 klockan 22:49.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat