Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-10, 12:02   #16
papak
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2177
Standard

Olympiakos – Cibona
Olympiakos -18.5p @ 1.90
3u


Olympiakos på hemmaplan är inget att leka med. Man har vunnit alla sina matcher med mer än 15p marginal och varenda lag av dessa har varit bättre än Cibona. Cibona på bortaplan är heller inget att leka med...(förlorat alla matcher). Cibona får spela utan Vedran Vukusic vilket gör att Olympiakos fruktade Linas Kleiza kommer ha en bra kväll (17.2 PPG, 7.6 RPG). Som jämförelse kan vi ta BC Khimki som slog Cibona med 13p men fick stryk av Olympiakos med 18p och Khimki är ett mycket bättre lag än Cibona. Jag tror att Olympiakos vinner det här och spelar man bara på 80% av sin förmåga har man chans att täcka linan. Det enda som oroar mig är att Olympiakos leder stort inför sista quartern för att slappna av men ett Olympiakos i storform mot ett Cibona som inte har något att spela för tror jag man ändå fixar det här.


(rekad igår)
Unicaja Malaga - Zalgiris Kaunas
Unicaja Malaga -9.5 @ 1.85
4u


Den här matchen spelas imorgon och det är Euroleague som gäller. Linan på -9.5 hittas hos Interwetten medan de flesta bolag ligger runt -11.5 på Malaga. Zalgiris Kaunas har precis sparkat sin tränare (idag, och det är det andra tränarbytet den här säsongen). På bortaplan har man inte varit så värst vassa (1-5) (Malaga 3-3 hemma) man har även förlorat dom två inledande matcherna i L16 (med 15 och 24p). Zalgiris kvalade in med nöd och näppe med de fantastiska statsen 3-7 i gruppspelet innan L16. Malaga hade 7-3. Unicaja är det bättre laget av dessa två och bör vinna tvåsiffrigt här.

Senast redigerad av papak den 2010-02-10 klockan 12:07.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat