Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-10, 12:51   #11
Betongbarn
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peejay Visa inlägg
Detsamma går ju att applicera på flatbets också och även till din nackdel med varierande insats.

Säg att du lägger 3 spel á 100kr till 3.15 och du sätter 1/3, plus 15kr
Sen har du av någon anledning fått för dig att att ett av dessa spel är mindre värt än de andra två, alltså satsar du 2*110kr och ett spel för 80kr. Sitter då endast ditt lägre spel så går du minus 48kr.

Detta är endast ett exempel och självklart kan man ju vrida och vända det till respektives fördel och nackdel, jag ville visa att det är för enkelt att bara tänka; "då kan man gå plus även när man förlorar fler spel än man vinner"

Vad jag vill trycka på är att ett värdespel alltid är ett värdespel och således bör du alltid spela flatbet (kan även likställas med maxbet inom unit-världen) eftersom att du då kommer att plussa mest i längden. Men precis som Grovbenstomme säger så kan det vara vettigt att ha en bra rulle då.

Sen har jag inte satt mig in särskilt väl i Kellys strategi, men om någon här spelar efter den metoden så tar jag gärna del av era tankar.
Jag förstår vad du menar.
Men chansen att man finner tre spel till odds 3.15 som man värderar lika troliga att gå in är ju inte särskilt stor. Bara för oddset är samma så behöver ju inte ens egen värdering ge lagen samma %-chans att vinna. Därav enligt mig dumt att satsa lika mycket på varje.

Givetvis upp till var och en, men jag är säker på att om jag hade flatbettat hade jag inte plussat lika effektivt. I och för sig spelar jag mindre spel/dag än dom flesta, så mina spel är väldigt noga utvalda, men känner mig ändå inte bekväm med att ha 5 spel med maxbet ute och samtidigt riskera 25% av rullen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat