Får se om det kommer några fler picks under förmiddagen när övriga bookies släpper, men dessa har jag fastnat för direkt.
Ogiltigt spel-ID: 484883
Pawlicki (äldre brodern) ska vara större fav mot Vaculik. Har kört två matcher för Holsted i danska ligan och gjort det bra förra säsongen. 2009 körde han U19-EM (lagfinalen) här och körde in 15 poäng på sex heat. Detta är Vaculiks första framträdande på denna bana, tror han kan få lite bekymmer faktiskt. Hur som helst, 1.80 är mycket bra på polacken!
Ogiltigt spel-ID: 484884
Ja, vad ska man säga om Ward egentligen. Världsklass, ren världsklass under kvällens GP där han tog chansen när han erbjöds ett wildcard. Skandal om han inte får ett permanent till 2011 års säsong. Jaja, skitsamma. JVM-finalen #2 kommer lite "olägligt" kan jag tycka. GP't nere i Torun avslutades runt 22:00, nu väntar alltså resa med bussen till Holsted i DK under natten. JVM-finalen sätter igång 14:00 under morgondagen. Rutten från Torun - Holsted ligger på ca 94mil (10-11h restid med andra ord). Ward & Co lär inte vara framme förrän runt 12:00 imorgon för de lär knappast ha dragit iväg omgående efter GP't. Han fick låna polaren Holders grejer så han kunde frakta sina egna med kort varsel.
Detta är inte en optimal uppladdning, om man säger så.
Janowski briljerade även han under 2009 i U19-EM (lagfinalen), han plockade lika många som Pawlicki på sina sex heat.
Förvånar mig dock inte ett dugg om Darcy skulle åka ner till DK och köra full pott imorgon.

Det är så pass bra han är så han ska absolut kunna ladda om, men jag tycker ändå att 2.55 är något för högt sett till förutsättningar och uppladdning.
Nu måste jag nog sova några timmar, hoppas det kommer upp en stream till detta event imorgon. Skandal att de inte sände första deltävlingen!