Hallå!
Dagen har ganska klent utbud, men några kap ska vi nog hitta. Själv så finner jag inget värde i dagens stormatch - Barcelona - Villarreal men det är möjligt någon annan gjort det?
Har istället tre andra lir idag.
Sundsvall spelar borta mot avhängda Qviding. Sundsvall spelade bara 2-2 mot Västerås hemma förra veckan och lär vara rejält revanschsugna och vilja hålla kvar sin tredje plats och närma sin lagen ovan.
-1.5 till 2.425 känns som ett högt odds, tror det lossnar rejält för Giffarna ikväll!
Mitt andra spel hittar vi även det i Superettan, Åtvidaberg gästas av Hammarby. Hammarby har förfärligt svårt på bortaplan och förfärligt svårt att skapa målchanser, faktum är att Hammarby inte gjort mål på bortaplan sedan den 22 juni då mot Jönköping. Inte blir det lättare idag då man möter en av seriens hemmastarkaste lag med 5 raka hemmasegrar i Superettan.
Åtvidaberg vinna och hålla nollan finns till 2.87!
Mitt sista spel hittar vi i division 1, bottenmöte mellan Motala och Husqvarna. Motala är totalt körda med endast 5 poäng på 17 matcher. Husqvarna har däremot chansen att klara sig kvar då man ligger 6 poäng efter laget ovanför, dock två matcher mindre spelade, så vinst här och hoppet lever. Dessutom har man fått in ett par nyförvärv som ska stärka truppen. Mycket snackas om Motalas värvning av Jamaicanen Craig Foster, 15 mål i den jamaicanska ligan och u-landslagsmeriter för Jamaica. Jag vet dock att han definitivt inte håller i division 1, jag har både spelat och tränat med honom på en högre nivå, där höll han inte. Sen blev han skickad till Kristianstads FF (division 1) för provspel, där höll han inte heller, och helt allvarligt, varför skulle han då hålla i ett annat lag i samma division? Division 3 spelare enligt mig och startar han för Motala är det ett JÄTTEPLUS för detta spel.
2.15 på Husqvarna, taget!
HUR LIRAR NI IDAG?
Superettan (Sverige)
2011-08-29 19:00: Angelholms vs Falkenbergs
2011-08-29 19:20: Atvidabergs vs Hammarby
2011-08-29 19:00: IK Brage vs Landskrona
2011-08-29 19:00: Qviding vs Sundsvall
2011-09-03 18:00: Ljungskile vs Atvidabergs
2011-09-04 18:00: Assyriska vs Angelholms
2011-09-04 18:00: Degerfors vs Hammarby
Liga BBVA (Spanien)
2011-08-29 21:00: Barcelona vs Villarreal