Trots att jag är Barça-supporter har jag spelat Villarreal +2 (asian) till 1.95 på Bet365. Barcelona har efter vanlig tradition inlett sin säsong senare än övriga lag och brukar därför inleda trögt. Under Pep har man förlorat två av tre ligapremiärer mot bottenlag (Numancia och Hercules). Man spelade visserligen rätt bra i supercupen mot Madrid, men spelet mot Porto var inget vidare. Dessutom har man endast två vilodagar vilket kan påverka, med tanke på att många spelare fortfarande är långtifrån toppform.
Vad som verkligen ställer till det är alla avbräck u försvaret. Alves, Puyol, Piqué och Adriano är alla borta pga skador och avstängningar. Riktigt hur Pep ska täcka upp med sin tunna trupp är oklart men Marca tippar på följande: Bartra, Fontás, Mascherano, Abidal. En ganska långsam och framförallt illa samspelt backlinje som kan få stora problem med Villarreals snabba kontringar.
Barcelona är fortfarande rättmätiga favoriter, men jag har svårt att se att de vinner med mer än ett mål.
Edit: Kom på att Hercules inte var premiär, utan andra matchen, men poängen kvarstår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av tarrak den 2011-08-29 klockan 14:12.
|