Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-30, 15:23   #1
raaabin

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-09-02 Hungary - Sweden (Qualifying Stages)

Datum: 2011-09-02
Tid: 19:45
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Qualifying Stages
Match: Hungary - Sweden
Period: ft

Spel: Sweden
Insats: 4
Odds: 1.83
Bolag: Bet365

Motivering:
Skriver en rek redan idag ang. Ungern - Sverige på fredag. Jag tog matchen tidigt på veckan, redan till 1.83 på bet365 på Sverige men jag vet att just nu finns det högre på andra sidor, uppemot 1.90-1.95. Däremot tror jag att oddset på Sverige kommer sjunka till under 1.70, därför bör denna tas i god tid!

Sverige har allt att spela för! Man kämpar för att ta den eftertraktade "bästa tvåa - placeringen" som innebär direktavancemang till EM. Dessutom har man inte gett upp kampen om första platsen med Holland, man är endast 3 poäng efter och man ska senare i höst möta dem på Råsunda. Men det finns ytterligare en väg att ta sig till EM. Om man blir tvåa i gruppen och inte lyckas bi bästa tvåa så blir det ett dubbelmöte med en annan tvåa där vinnaren i dessa mötena går till EM. Dock siktar Sverige givetvis på att komma 1:a i gruppen eller bli bästa 2:a efter detta som sagt ger direkt avancemang. Just nu ligger Sverige som bästa tvåa, men det ändras ständigt, skulle Sverige tappa poäng mot Ungern kan t.ex. Motenegro helt plötsligt ligga som bästa tvåa och då ser läget inte lika bra ut för Sverige längre, dessutom så närma sig Ungern andra platsen vid svensk förlust.

Jag tror att Sverige vill hänga av Ungern så att man har andra platsen i gruppen inom räckhåll och kunna gambla mot Holland i mötet för att eventuellt ta första platsen. Så här sa Erik Hamrén inför matchen mot Ungern: "Alla matcher är nyckelmatcher eftersom de gäller tre poäng men jag skulle vilja säga att matchen mot Ungern är lite extra nyckelmatch. Vinner vi den så är vi klara för minst play off. Det ska bli mycket, mycket spännande." Alltså har denna matchen en stor betydelse.

Sverige har varit nere i Budapest och mött Ungern 3 gånger i kvalsammanhang under 2000-talet och samtliga har slutat med uddamålsvinst. Visst, Zlatan har avgjort på tilläggstid i de tvåa senaste mötena, men varför skulle han inte kunna göra det ingen? Eller varför inte tidigare denna gången? Som jag ser det tycker jag att Sverige har bättre lag, eller i alla fall är bättre som lag, nu än för några år sedan.

Det som styrker detta spelet enormt mycket är att Ungern saknar sin lagkapten och skyttekung Zoltan Gera som ådragit sig en fotskada och ej kan medverka i matchen. Inte heller lagets kanske bästa spelare Balasz Dzsudzsak kan medverka eftersom han i helgen bröt sitt nyckelben. Två enorma avbräck för Ungern som ger Sverige stora möjligheter att eliminera Ungern från framtida hot i gruppen.

Läget i Sverige ser desto ljugare ut då endast Olof Mellberg ej är tillgänglig. Dock är det lite osäkerhet kring Emir Bajramis fotskada, men troligen kan han medverka. Likaså Zlatan.

Sverige vann hemma på Råsunda komfortabelt med 2-0, jag tror på liknande på fredag nere i Budapest!

SVERIGE BARA VINNER DETTA!

raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat