Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-30, 15:56   #739
Badass
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En H2H innan den sänks:

2011-08-30 19:03TravVector Du Ling vs Japanese Face H2H ANNAT 10 2.700

Här spelas Japanese Face som är riktigt stark och har bra form för dagen - bakspåret ej optimalt men jag tror Jörgen sänder fram i dödens när tempot bedarrat - slog självaste Beu Mec för ett par starter senast och denne är ju med i Derbyfinalen på söndag - visserligen var det över stayerdistans och BM hade en galopp på vägen, men ändå - Japanese Face har vunnit på 1.11.4 på kort, från bakspår på Tingsryd, där det är svårt att vinna från just bakspår pga. banans utformning - det är milebana där...

Vector Du Ling en riktig kanonhäst men som inte startat på nästan två år - det är inte sjysst mot hästen att göra den till favorit, säger tränaren Timo Nurmos själv - och jag kan bara hålla med... Han har varit för bland det värsta en häst kan bli skadad för, nämligen en gaffelbandskada - många hästar startar ej mer efter en sådan skada! Han lär inte ha tempo i sig för att räcka till över kortdistans mot inte alls dåligt motstånd - skall även gå med skor ikväll... Skall även köras lugnt här... Spår långt ut på vingen med en häst som skall köras passivt - känns som om vingelrisken är överhängande då! Galopperat 3/12... Har aldrig startat på sprint heller...

Lastar här in ett maxspel enligt de insatsnivåer jag kommer införa senare, redan nu - då jag tycker detta är för bra för att motstå! 10 units, alltså!

/Badass

Usch så dåligt kört av Westholm - varför ligger han inte kvar i rygg på Untersteiners vinnare...? Syntes ju hela vägen att denne hade krafter kvar - kanske hade Japanese Face kunnat hålla ryggen om inte Westholm skulle ut i tredjespår och vobbla runt sista sväng... Men det skall sägas att Japanese Face sprang hela loppet och körde upp huvudet och var allmänt ovillig!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 17:29.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat