Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-10, 15:31   #12
peejay
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg
Jag förstår vad du menar.
Men chansen att man finner tre spel till odds 3.15 som man värderar lika troliga att gå in är ju inte särskilt stor. Bara för oddset är samma så behöver ju inte ens egen värdering ge lagen samma %-chans att vinna. Därav enligt mig dumt att satsa lika mycket på varje.

Givetvis upp till var och en, men jag är säker på att om jag hade flatbettat hade jag inte plussat lika effektivt. I och för sig spelar jag mindre spel/dag än dom flesta, så mina spel är väldigt noga utvalda, men känner mig ändå inte bekväm med att ha 5 spel med maxbet ute och samtidigt riskera 25% av rullen.
Nej, självklart var det bara ett exempel för att kunna förtydliga det hela. Det jag menar är att även om du har EV på 102 % eller 114 % så tycker jag att man ska gå in max eftersom det i längden genererar pengar i båda fallen. Samtidigt förstår jag eran syn på det hela också eftersom det krävs en stor rulle och det kan bli smärtsamt vid cold streaks. Men så länge man håller sig till "spela inte får mer än du har råd att förlora" så kan man gå med ett leende igenom dom stunderna också.
Vi får väl helt enkelt agree to disagree
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat