Som sagt tidigare tycker jag inte det finns några direkta guldkorn denna basketkväll. Jag kommer att hålla insatserna nere. Som Papak är inne på borde Olympiakos kunna täcka spreaden på -18.5 mot Cibona (På bet365 har den åkt ner från -23.5 igår till -19.5 atm). Det enda orosmomentet med sådan hög spread är som Papak är inne på, att Olympiakos slappnar av i sista qt.
Matchen mellan Cska Moskva-Prokom borde sluta med vinst till Moskva, men som jag var inne på tidigare så har Mosva och Prokom mött samma lag de två senaste matcherna och båda har vunnit med liknande siffror.
Moskva:
2010.01.27 CSKA Moskva 86 : 78 Unicaja Malaga
2010.02.03 Žalgiris Kaunas 68 : 83 CSKA Moskva
Prokom:
2010.01.28 Prokom Trefl Sopot 89 : 65 Žalgiris Kaunas
2010.02.03 Unicaja Malaga 50 : 70 Prokom Trefl Sopot
Låter man historiens makt tala så skall Moskva krossa Prokom då deras tidigare möten slutat:
2007.12.12 CSKA Moskva 99 : 67 Prokom Trefl Sopot
2007.10.22 Prokom Trefl Sopot 69 : 88 CSKA Moskva
Dock är det senaste resultatet för över två år sedan så jag tror inte man skall lägga allt för stor vikt på det. Lagen har därefter (för ett par månader sedan) även mötts i en välgörenhetsmatch på Prokoms hemmaplan i Gdynia i Polen. Matchen blev en tight tillställning och slutade 63-64 till Moskva.
Inga skador rapporterade på Prokoms hemsida. Moskva kommer ha två spelare borta : "Victor Keyru (back) is joined on inactive list by Artem Zabelin (cold). Probably the roster will contain only 11 players".
Prokom leder sin "top 16" grupp med samma poäng som Moskva. I regular season kom man 4:a i gruppen och var således sista lag i gruppen att gå vidare till top 16. Man gav dock lag som Panathinaikos en tuff match och förlorade bara med 8 p på bortaplan. Man vann även mot Real Madrid på hemmaplan. Jag tror att det kan finnas en i vart fall hyfsad chans att matchen mot Moskva kommer bli en hyfsat tight tillställning.
Jag prövar Prokom+10, 1 1/2u. Spelstopp:18.15
Jag prövar även Papaks specialspel Trajan Langdon ö.13.5, 1 1/2u Spelstopp: 18.15
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Gb den 2010-02-10 klockan 17:18.
|