Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-01, 11:33   #144
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-09-01 19:00European Trophy 2011Färjestad BK vs HV71 PK FT 80 2.130

FBK har haft en riktigt dålig försäsong och ligger näst sist i gruppen. Jag tror fortfarande att laget behöver tid för att bli en "lagmaskin", det är väl först efter jul som det börjar bli mer allvar och då varvar FBK alltid upp och börjar komma igång. Sevc och långtidsskadade Frögren har inte varit med har varit en stor bidragande faktor till att defensiven varit så dålig, för det är absolut de två viktigaste spelarna för defensiven.

HV71 ligger 2:a i sin grupp och har börjat helt OK. Voutilainen tillbaka starkare än någonsin och han och Davidsson kommer bli att räkna med om båda får hålla sig pigga och krya. HV71 är alltid att räkna med och har stor kapacitet.

En rivalitet mellan lagen har byggts upp och det blir alltid tuffa och täta matcher mellan lagen. Nu på försäsongen känns det som HV71 har varit ett bättre lag än FBK. Även om FBK förmodligen kommer att höja sig i och med motståndet så tycker jag att oddset är lite för högt på HV71.
Borde ligga på 50/50 enligt mig.

2011-09-01 19:00European Trophy 2011Djurgårdens IF vs Luleå HF +0.5 FT 80 1.870

DIF har spelat riktigt bra så här långt, dock är det en väldigt tuff division och det kommer att bli tight om vilka som tar slutspelsplatserna. Jag tror mycket på Djurgården i år som jag sagt många gånger. Backsidan är riktigt bra samtidigt som forwardsidan är bra. Wesslau har börjat riktigt bra i målet och kan vara den viktiga målvakten som DIF saknade under fjolåret.

Luleå börjar komma igång känns det som. Man spelade ruskigt bra mot Kärpät, enda problemet var Rautio i deras mål som var ostabil.
Man vann senast med 5-2 mot FBK som får anses vara starkt.
Jag tror att Rönnqvists spel börjar sätta sig lite nu i de nya luleå-spelarna, även fast det är en bit kvar givetvis. Harju har startat bra med 4 mål på 6 matcher och är viktig för Luleås målproduktion.
Det enda frågetecknet är väl målvakterna. Rautio var som sagt väldigt ostabil mot Kärpät och släppte många farliga returer.

Jag tror på Luleå och jag tror definitivt att de klarar ett X åtminstone i en väldigt jämn och tät match.

2011-09-01 19:15European Trophy 2011Red Bull Salzburg vs HC Mountfield 2 FT 70 2.800

Mountfield har börjat riktigt bra med 3 segrar och 2 oavgjorda på 5 matcher. Vinner man dagens match har man verkligen lagt sig i en perfekt position för slutspelsplatsen.
Salzburg har blandat och gett. Man ligger tvåa i gruppen efter 4 vinster och 3 förluster. Dock är man redan kvalificerade för slutspelet då man är värdar.
Mountfield har mer att ge då de slåss om slutspelsplatsen och det börjar dra ihop sig. Salzburg har varit väldigt ojämna och 2.80 på Mountfield känns riktigt bra enligt mig.

2011-09-01 17:30European Trophy 2011Liberec vs Adler Mannheim UNDER U 5.5 FT 80 1.917

Adler hade en misslyckad Sverigeturné där man förlorade med 0-2 mot LHC, 3-4 mot HV och sedan 1-5 mot Frölunda.
Försvaret har varit dåligt samtidigt som man varit kassa framåt.
Nu möter man Liberec som endast har 9 gjorda mål och 8 insläppta på 5 matcher. Det har varit väldigt målsnåla matcher och jag tror att denna lär bli en till sådan. Deras försvar har varit riktigt starkt medans offensiven varit svag.
Lagen spelar i samma division och Adler ligger 3:a medans Liberec ligger 4:a.
Jag tror att det blir en tät och jämn match.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1)

Senast redigerad av Grnvit den 2011-09-01 klockan 12:13.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat