Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-02, 14:05   #151
Grnvit
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-09-02 20:00TräningsmatchTimrå IK vs Brynäs IF UNDER U 5.5 FT 70 1.980


Under-spel har verkligen varit grejen så här långt i försäsongen. Kommer förmodligen finnas värde i början av ES-säsongen också när lagen spelat ihop sig mer och fått lite tätare försvarsspel.
Har ingen lust att sitta och utveckla varför det blivit mer målsnåla matcher, utan jag väljer bara att säga ett ord: Målvakterna.

I Elitserien har det blivit ett problem, folk vill se många mål. Bland andra Färjestad BK's målvaktstränare Erik Granqvist vill se att man gör målen större vilket förmodligen skulle vara positivt ur åskådarsyn.


Helt klart är 1.98 på U5.5 mellan Timrå-Brynäs ett bra odds.
Som jag varit inne på tidigare så tror jag att Timrå kommer att behöva bli ett tråk-lag för att kunna överleva i årets Elitserie. Truppen är tunn, och utan varken någon bra bredd eller spets så kommer de behöva kriga väldigt mycket för poängen.
TIK's tränare Perra har varit inne på att de fokuserar på försvarsspelet nu i början av säsongen, och det är förmodligen det som Perra kommer trycka på mycket även under säsongen.
4/4 Timrås matcher har slutat U5.5, dock har 3 matcher slutat med 5 mål.

En forum-skribent gav en liten matchrapport under gårdagen angående Sundsvall-Brynäs där det slutade med hela 3-6. Försvaret var dåligt och Honken har varit ostabil i målet.
4 av 6 matcher har varit Ö5.5 för Brynäs.
I matcherna som slutat Över är det Brynäs som släppt in många mål, och det är också en anledning till varför jag spelar U5.5 idag. För jag tror och hoppas att Brynäs kommer fokusera mycket på försvaret som har varit väldigt svagt under de andra matcherna.

Nu orkar jag inte motivera mer.. kanske fyller på senare. Men en kort sammanfattning:
Timrå kommer verkligen behöva ett starkt försvarsspel i elitserien känns det som. Brynäs behöver jobba mycket på försvarsspelet som varit väldigt dåligt, sett till resultaten, och jag hoppas att Tommy Jonsson trycker mycket på den biten och att de lyckas hålla ett tätt försvarsspel i kvällens match.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-09-02 klockan 14:07.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat