Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-02, 16:51   #149
tennisbite

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Vad har ni för tankar?
Jag gillar Blake +5.5 gem mot Ferrer till 2.09 @ SBOBet f.n. (finns även till 1.85 @ Pinnacle med +6 istället). Oddsen är i stigande trend, men det beror snarare på att Public tenderar att trycka ner favoriter än att "Sharp:arna" väljer rätt sida i det här fallet imo.

Rent statistiskt har Ferrer 7-3 (W/L) sista 10 matcher och Blake har 6-4, där båda har överpresterat med 6.1% respektive 8.9% om man viktar ML-oddsen dom vunnit med för att få en PowerRating på motståndaren.

Det intressanta är dock hur bra Blake presterar rent "Game HC"-mässigt. Sista 20 matcherna har han 15-4-1 (W-L-P) (79% hit) och tittar man enbart på när han är underdog har han 5-1-0 (83% hit), medans Ferrer har 11-9-0 (55% hit) och 9-8-0 (53% hit) som favorit. Jag har en egen simulator som tar fram detta genom att förutspå var linan skall ligga, så en avvikelse på ca 0.5 hc-steg kan förekomma, allt för att jag inte skall behöva kolla igenom 20x2 matcher och se om linan är täckt/slagen.

H2H leder faktiskt Blake med 2-0, där senaste matchen spelades på samma underlag som idag (Hard Court) i mars förra året, och den tidigare är från 2002 så den behöver ingen egentlig hänsyn tas till. 2010 när sista H2H begav sig var Blake 52-rankad och idag 63. Ferrer var 13 och idag 5, så ingen större tyngd skall tas i senaste H2H heller då Ferrer är bättre idag än han var då.

Blake har fördel hemmaplan och har visat god form, medans Ferrer bara har lirat 3st matcher på Hard Court i år (sen slutet av juni), medans Blake har lirat 18st.

Jag tror inte Blake vinner, men att han täcker linan +5.5 gem.

Därutöver har jag spelat en hel andra spel idag (se sheet), hinner dock ej motivera dom.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+5)
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat