Citat:
Ursprungligen postat av sirmicke
Som vanligt är det lätt att vara efterklok...
Mycket kritik här som vanligt
Jag vill passa på och ge Källström, Elmander och Wilhelmsson ett stort +
Chippen har jag gillat länge och det var kul att se hans energi som man är van att se den.
Elmander var hungrig som få och Källström satte ett par fina pass och visade att han visst kan sikta
Visst var backlinjen som en huvudlös kyckling, det kommer vi inte ifrån.
|
Det är ofta folk som ska kritisera efter förluster eller leka förbunskaptener men efter en sån här förödande förlust MÅSTE man få kunna kritisera. Jag är väldigt kritisk till laget man ställde på banan och jag undrar verkligen hur Erik Hamrén tar ut sin trupp samt väljer startelva. Jag skrev här ovan om att det är fel att välja Wendt som inte spelat på flera månader framför Martin Olsson som är ordinarie i PL. Sedan såg jag nu att även Granqvist har gått o blivit bänknötare i Genoa där vi även där har en en kille utan tävlingsmatcher i kroppen. VARFÖR väljer man då dessa framför spelare som t.o.m gör det riktigt bra i "världens bästa liga" PL!? Att ha matcher i kroppen är sååå viktigt och det har man ju sett tydligt på många lag nu under försäsongen att dom inte riktigt hänger med. Då är det en VÄLDIGT stor chansning att ha med dessa spelare i startelvan då man faktiskt inte riktigt vet om dom kan prestera på 100%.
Sedan måste man kritisera valet av Anders Svensson som börjar bli till åren, samt valet att spela en underpresterande Zlatan i 90 minuter. Byt ut fanskapet om han inte presterar, även om det är sveriges största namn. Det var ju så tydligt att han inte presterade på 100 % heller. Knappt 50 om jag ska vara ärlig.
Jag vill se mitt landslag spela EM och få de rysningar ett sådant evenemang kan framkalla när man hejar fram dom. Att gambla med att ta ut de spelare han gjorde, kommer vara ett dyrbart misstag tyvärr. Och jag anser att detta var en alldeles för viktig match för att chansa med Wendt, Granqvist m.m.