Följande singlar spelas i Division 2 Södra Götaland:
Lindsdals IF-Ljungby IF 2 1.90@Betway
Lindsdals IF-Ljungby IF 2/2 2.60@Expekt
Jag väljer att rygga Sporttjänstens drag, men till aningen högre odds jämfört med Svenska Spel, som de för övrigt spelar med maxinsats. Anledningen till detta är att bottenlaget Lindsdals IF (9:a) till den här matchen har ett än sämre skade-/frånvaroläge än tidigare. Åtta till tio spelare saknas till den här matchen. Majoriteten av dessa får dessutom betecknas som startspelare. Nya på frånvarolistan är högerbacken Rajmond Marku, mittbacken Anton Arvidsson, defensive mittfältaren Felix Elgan och yttermittfältaren Ludvig Axelsson (2 mål). Ett stort frågetecken måste också sättas för nye centrale mittfältaren/anfallaren Christopher Christenssons (1 mål) medverkan. Sedan tidigare saknas bl.a. mittfältarna Victor Byström (2 mål) och Johan Wittberg (2 mål). Det lär bli en del 93:or, 94:or och till och med 95:or i truppen idag. Form, laget har förlorat tre av de fyra senaste, och mycket kraftiga avbräck gör att spelen känns mycket bra på förhand.
Ljungby IF (2:a) kämpar med IFK Klagshamn om uppflyttning till Division 1. Formen hos kronobergarna får betecknas som ganska god. Hos Ljungby IF saknas en avstängd och en sjuk spelare. Det handlar emellertid om spelare som kan ersättas. Ett litet minus är att nye mittfältaren från Karlskrona AIF Fredrik Modigh har drabbats av körtelfeber men han ersätts troligen av den från Östers IF nyligen inlånade talangen Fredrik Lindgren. Läget inför match ser alltså ljust ut och med ett par bra träningar i veckan på konstgräs ska man vara väl förberedda till den här matchen. Den här matchen måste bara vinnas med tanke på dagens förutsättningar och det nödvändiga i att haka på IFK Klagshamn i toppen. Jag hoppas att skytteligaledaren Andreas Birgersson (13 mål) sätter ett par strutar i eftermiddag. Det troliga är att Birgersson bildar en fartfylld anfallsduo tillsammans med Oskar Olsson (4 mål).
Jag lägger också en mindre peng på ht/ft. Ljungby IF har haft halvtidsledningar i sina två senaste matcher medan Lindsdals IF har legat under i halvtid i tre av sina fyra senaste matcher.
Oddset är på väg ner men 1.90@Betway, vilket såvitt jag kan se är marknadshögst, känns mer än ok. Övriga bolag ligger kring 1.70. Den raka 2:an spelas med hög insats medan 2/2 spelas med en mindre peng. Spelstopp 17.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: sirmicke (+1)
Senast redigerad av soulman den 2011-09-04 klockan 11:58.
|