Ämne
:
Riise speldagbok (Fotboll)
Visa ett inlägg
2011-09-05, 13:23
#
2
Riise
Reg.datum: apr 2010
Sharp$
: 1138
Here we go!
Då kör vi igång den här speldagboken med 2 spel ifrån kvällens matcher.
Ogiltigt spel-ID: 494376
Spoiler
:
Scottland har ett ganska duktigt U-21 landslag som senast slog Norge med 3-0 i en träningsmatch. Man har många spelare i truppen som är ordinarie i sina klubblag vilket är positivt. Man understryker själva vikten av att få en bra start på kvalet och kommer ge allt i kvällens match. Bulgarien har ett hyfsat lag med blandad kvalitet. Man förlorade första matchen i kvalet hemma mot Holland med 1-0 där man hade flyt som inte fick fler bollar i baken. Kreativiteten är ett stort frågetecken i det här laget och när bästa anfallaren Kostov är skadad återigen så ser jag inte hur man ska göra mål här. Skottland är ruggigt bra på hemmaplan också då man endast förlorat 1 av dom 8 senaste matcherna. Om Skottland gör det dom säger att dom ska göra dvs, full fart ifrån första början så tar man hem detta. Raka 1an hade sjunkit väldigt mycket så såg inget värde där men tycks mig hittat ett litet överodds i HT/FT istället som jag hellre går in på.
Odds från BET365
Ogiltigt spel-ID: 494374
Spoiler
:
IK Brage i poängbehov ställs ikväll mot jumbon Qviding på hemmaplan. Qviding har mer eller mindre gett upp tanken om att hänga kvar i Superettan och man fokuserar hellre på att slipa på detaljer i spelet till nästa säsong. Lagets tränare Lasse Ternström säger till Brages hemsida; "Men blir det ett par mål till Brage, så kommer nog inte våra spelare att kämpa ihjäl sig för att rädda matchen. Men vi kommer att fokusera på vårt spel och sedan så får vi se hur långt som det räcker."
Qviding saknar också 5 startspelare säger Ternström. Brage har en del karaktärsspelare och man borde kunna rycka upp sig resultatmässigt efter en del mindre lyckade resultat på sistone och varför inte börja hemma mot ett lag som mer eller mindre gett upp? 2.35 tycker jag är ett bra odds.
Odds från BET365
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Riise den 2011-09-05 klockan
21:38
.
Riise
Visa allmän profil
Spreadsheets
Skicka ett privat meddelande till Riise
Hitta fler inlägg av Riise