Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-05, 18:59   #12
Badass
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Här håller jag inte med dig. Jag håller Chelsea som ett av världens bästa lag där Valencia är ett hack ner på rangordningen likt Milan i Barcas grupp eller Lyon i Reals grupp. Chelsea oerhörde rutin från dom här sammanhangen kommer väga över till deras fördel. Deras otroligt breda trupp där man kan hantera i stort sett skador i varenda lagdel på världsstjärnor förutom på målvaktspositionen är ett oerhört styrkebesked. AVB har varit i klubben i snart 3 månader och har inte fått sätta sin touch på Chelsea än då man lever kvar i Ancelottis kontrollerande sidledsspel från förgående säsong. Chelsea kommer bara bli bättre och bättre vilket kommer göra att jag håller dom som klara favoriter här. Den enda riktigt jobbiga skadan är Essiens men där har man god täckning nu med Mikel, Ramires, Romeu och där även Luiz kan ta steget upp och lira på det defensiva innermittfältet där Mikel gjort sin bästa start på säsongen på evigheter känns det som, riktigt stabil. Målskyttet som du nämner är en sak som man måste jobba på men med en anfallstrio av Mata-Torres/Drogba-Sturridge så är det bara en tidsfråga innan man börjar göra mål där framme också.

Ska man se på dom andra lagen i den här gruppen så har Valencia värvat oerhört smart i sommar och gjort laget lite bättre till skillnad från förgående år i mitt tycke, dock räcker dom inte till över 6 matcher pga man har värvat in spelare som presterat i den spanska/franska ligan men inte spelat CL fotboll än. Jag tänker på målvakten Alves från Almeria, Patti från samma lag, Parejo från Getafe och Canales från Real Madrid, Baragan från Valladolid, Rami från Lille. Även Victor Ruiz från Napoli har inte spelat CL fotboll. Detta tror jag gör att dom inte kan utmana om första platsen även om alla värvningarna utom Baragan i mitt tycke på sikt kan bli väldigt väldigt bra.

Leverkusen är också ett duktigt lag med spelare som Renato Agusto, Stefan Kiebling (stavning?), Ballack osv. Man är starka hemma men har inte heller den här tyngden eller rutinen från sådana här sammanhang än.
Genk är med för att se och lära.
Chelsea lär inte vinna alla 6 matcherna i gruppen men 1a det kommer man sluta som de är jag hela övertygad därav mitt kanske lite för naiva svar i första posten att 1.47 va ett "grymt odds" men vinna gör dom och 1.47 är helt ok, till och med bra i mitt tycke.

Du har helt klart bättre koll på dessa lag än mig - mitt uttalande var mycket gjort på magkänsla, innan jag satt mig in i lagens beskaffenhet... Men frågan är dock ändå inte om jag lutar åt Valencia och 5 gånger degen - men måste läsa in mig först!

Lycka till!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat