Datum: 2011-09-06
Tid: 20:30
Sport: Fotboll
Land: Rumänien
Liga: Euro 2012 Qualifiers
Match: Rumänien - Frankrike
Period: ft
Spel: Frankrike -0.5 AH
Insats: 120.00
Odds: 1.975
Bolag:
Motivering:
Rumänien tar emot Frankrike i första matchen på den nya nationalarenan. Matchen är slutsåld och över 50 000 biljetter är sålda. Jag tror ändå dom inte kommer räcka till.
I hemmalaget saknas, Chivu (F), Radoi (F,MF), Tamas (F), Mutu (FW), Radu (F), Galamaz (F), Sanmartean (MF), Torje (MF), Muresan (MF),
Man ser direkt här att det inte är några juniorer man saknar. Chivu, Radoi, Tamas, Mutu, Radu och Torje är alla nyckelspelare och utöver de saknas Sanmartean och Galamaz som är ordinarie i vanliga fall.
Rumänien måste vinna här samtidigt som Bosnien tappar poäng mot Vitryssland annars är man i stort sett ute ur kvalet.
Frankrike kan ta ett väldigt stort steg mot EM-slutspel om man lyckas vinna här, då är det i praktiken klart då man har kvar att möta Albanien och Bosnien hemma i Paris där man minst ska ta 4 pinnar och då är det klart.
Frankrike saknar till den här matchen Kaboul (F), Reveillere (F). Där Kaboul är den enda som fått speltid på senare tid.
Trolig startelva för Frankrike: Lloris (Lyon); Sagna (Arsenal), Rami (Valencia), Abidal (Barcelona), Evra (Manchester United); MVila (Rennes), Cabaye (Newcastle); Valbuena (Marseille) or Rémy (Marseille), Martin (Sochaux), Ribéry (Bayern) - Benzema (R. Madrid).
Man har på pappret ett mycket bra lag och rumänerna kommer få det svårt och Frankrike går in 100% i den här matchen. Frankrike har fått en pånyttfödelse under Blanc och tagit dom nödvändiga poängen trots att spelet hackar som senast mot Albanien. Jag kan tänka mig att det blir något liknande nu där Frankrike mycket väl kan få med sig 3 poäng utan att prestera toppfotboll med tanke på Rumäniens tunga avbräck.