Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-08, 00:07   #949
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Dåligt med tid över den här veckan (för ovanlighetens skull), men har tagit en titt på listorna till V7 på Bollnäs på lördag nu iallafall!

V75-1: Nantucket blir nog riktigt stor här. Självklart motiverad favorit men loppet är hyfsat jämnklassigt vilket bäddar för viss körning. Jag tror Parkin blir understreckad!

V75-2: Ganska bra klass med många bra löpskallar! Astonishing Ride nollade naturligt nog senast, absolut fel distans och läget var heller ingen höjdare. Struken efter det är inte optimalt men om han är iordning så tror jag han är bra nog att runda! Le Tout Premier lär bli överstreckad, vinster på Leangen är ingen värdemätare för svenska V7. Maffig kuskstärkning på Nina Ruda! Trist att man inte fick se vad Peter Pan kunde senast, trodde mycket på honom då och det var en riktig kanonstart han fick i volten (lite för bra till och med visade det sig). Värre emot nu dock, kan nog plockas bort. Jag gillar Choko Coco, satt med sparat senast!

V75-3: Lurigt lopp, väldigt hög klass för "bara" 200k i förstapris (undantaget några chanslösa då)! Beanie M.M. är väl bästa hästen och fint läge. Ska bli intressant att höra tränarna inför det här loppet.

V75-4: Öppet värre efter en snabbtitt. Lomar var ju jävligt fin sist i SM, om de ändå satte upp proffskusk lite oftare på den så skulle det nog betala sig med råge!

V75-5: Har svårt för stoloppen oftast men nu fastnade jag direkt för Opportunity som har uppåtform och läge! Antog att det var full distans först och började titta igenom tilläggshästarna men det var visst kort så jag säger 3, spets(?) och slut!

V75-6: Un Sacco Di Soldi, finfin väldigt länge och oddshöjande galopp senast! Bra läge och underskattade Widell kör!

V75-7: El Sueco till spets runt om, Blue Rock kan vara hård nog att tugga ner honom. Charlotte Stone får nog en del streck och blir högst troligt överstreckad, jag ser inte mycket utrymme till vansinneskörning där framme så samtliga i kön är stekta redan när listorna kom. Hoppas på att det kommer ut en H2H på ES/CS, tar den på allt över 1,55 så länge ingen spektakulär info dyker upp!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat