Datum: 2011-09-09
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: BK Häcken - Helsingborg
Period: ft
Spel: 0+ Helsingborg
Insats: 7/10
Odds: 1.90
Bolag: Unibet
Motivering:
Häcken som har sålt både Mathias Ranégie (18 mål+2 ass.) och John Chibuike (7 mål+7 ass. i år) . De två utgjorde halva laget enligt mig. Jag går på dom flesta hemma matcher och tittar. Och båda dessa herrar har varit outstanding i Häcken. Häcken har nästan förlitat sig för mycket på dessa två känns det som. Och frågan är hur dom kan stå upp utan dom. Dioh Williams har inte vart lika bra som han va en gång i tiden. Och det finns ingen i närheten av Johns kaliber i laget.
Inför matchen saknas även mittbacken Tom Söderberg som har varit väldigt stabil sedan sin återkomst från långtids skada. Dock är nog Emil Wahlström tillbaka och jag hörde att han gjorde ett stabilt intryck i U21 vinsten mot Gais med 5-1. Där den nya unge brassen Maranhao gjorde alla 5 målen. Spännande vilken utveckling han har fått sen han kom. Frågan om han är redo för A-laget snart?
Nu är det ju så att häcken har gått väldigt bra i allsvenskan sista månaderna, och är väldigt hemma starka. Men frågan är hur det ska gå utan sina mest tongivande spelare borta. Häcken har lånat in anfallaren Robin Eriksson från Heerenveen. Men är ganska oprövad och har spelat mest med farmarlaget sedan hans ankomst till Holland.
Dock är Helsingborg förlorat både
Alexander Gerndt, men nu även
Rasmus Jönsson.
Thern har gjort det väldigt bra som Rasmus ersättare och
Sundin håller oxå hög klass. Nånting säger mig att Helsingborg har flytet med sig i år och har fortfarande en stark och rutinerad trupp trots allt. Detta är en viktig match för Helsingborg. För den 21/9 möter man Elfsborg i en seriefinal.
Lycka till