Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-09, 17:25   #1
Burran
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 240
Standard

2011-09-10 Frisk/Asker - Sparta Sarpsborg (GET Ligaen)



Datum: 2011-09-10
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Norge
Liga: GET Ligaen
Match: Frisk/Asker - Sparta Sarpsborg
Period: ft

Spel: Över 6.0
Insats: 1
Odds: 1.90
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Norska GET Ligaen drar igång i morgon med två matcher. Manglerud Star tar emot Lørenskog och så denna matchen som jag valt att fokusera på. Frisk/Asker hemma mot Sparta Sarpsborg.

Sparta Sarpsborg är regerande mästare och är en av favoriterna att ta hem titeln även i år. Försäsongsresultaten har varit blandade med 5 förluster (Alla mot svenska lag) samt 3 vinster mot norskt motstånd. Även om man kanske ska ta resultaten med en nypa salt kan vi notera att 5 av 8 matcher gått över morgondagens lina på 6 mål. Under förra säsongen gjorde man klart flest mål i hela GET Ligaen med 193 mål på 45 matcher i grundserien. Ett snitt på nästan 4.3 mål per match.

Frisk/Asker är tippat att slåss i de nedre regionerna av serien. Säsongen 2007/2008 tog man sig till final, mycket tack vare bröderna Abbott, men sedan dess har det gått tyngre med två kvartsfinalförluster samt missat slutspel i 2010. Frisk/Asker har under försäsongen bara mäktat med en seger på sex försök. Denna kom i första matchen mot Rosenborg. Sedan dess har man bland annat förlorat med 9-0 mot Bofors. 3 matcher har gått över linan på 6 mål, 2 har gått under och den senaste matchen mot Lillehammer slutade med förlust, 1-5.

Tar vi en titt på H2H-statistiken från förra säsongen ser vi att 4 av 5 matcher gick över 6.0 mål.

Ni kan tycka att jag stirrat mig blind på statistiken och jag kan erkänna att detta är ett spel baserat på i princip enbart statistik då jag i övrigt saknar större kännedom om lagen. Men jag tycker att 1.90 för över 6.0 mål i denna matchen är väldigt generöst. Precis som i norsk fotboll brukar hockeylagen bjuda på många mål och jag tror inte denna matchen blir något undantag. Bet365 har oddset 1.62 på över 6.0 som vilket känns mer korrekt.

Oddset hos 5dimes har för övrigt sänkts från 1.91 til 1.71 under tiden jag skrev detta. Det är väldigt låg limit hos Pinnacle, men allt över 1.75 ser jag som spelbart.

Lycka till den som följer!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
Burran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat