Tanken var att spelen skulle läggas ut mycket tidigare men jag har gjort äppelmos för första gången i mitt liv och det tog längre tid än jag hade räknat med
Stjernen-Lillehammer -1 1.815(Pinnen) B5
Ett spel som det har hänt en del med under dagen. I skrivande stund har Pinnen -1.5 till 1.943. Unibet ligger högst med 1.60 på rak 2:a och betsafe har krupit ner ända till 1.46.
Stjernen var under många det trdeje laget i norska ligan efter Vålerengen och Storhamar. Mycket har hänt sedan dess och framförallt är det pengarna som saknas i laget från Fredrikstad. Laget är tippat, av många, att även i år få kriga vid det nedre strecket. Ser man till lagets trupp är den betydligt svagare den här säsongen och det har man fått känna av redan på försäsongen. På 8 matcher har man vunnit 3, förlorat 4 och spelat 1 oavgjord. Vinsterna är mot div 1 laget Comet, Gislaved och Manglerud på OT.
Lillehammer har gjort en bra försäsong med endast 1 förlust på 7 matcher. Förlusten kom emot Leksand som man för övrigt slog en gång på OT. De åker ned till Fredrikstad utan skadade Sjödin annars ska truppen vara intakt. Cheverie har börjat säsongen bra med 10 poäng på 5 matcher och nye backen Wehrs har gjort 8 poäng på 5 matcher.
Stjernen kommer att vara seriens slagpåse och Lillehammer som kan ta det där extra klivet i år kommer att ta fullpott ikväll.