Datum: 2011-09-13
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Champions League
Match: Olympiakos - Marseille
Period: ft
Spel: Olympiakos -1.5
Insats: 2.00
Odds: 6.350
Bolag: Nordicbet
Motivering:
Spennende spill i Champions League! Olympiakos er utrolig gode på hjemmebane foran sine entusiastiske fans. Nå skal de møte Marseille som sliter om dagen i hjemlig serie.
Sist sesong vant Olympiakos alle sine hjemmekamper i hjemlig serie og hadde hele 46-6 i målforskjell. Selv om nivået kanskje ikke er allverden i Hellas så er de også kjente for å være meget gode hjemme når de spiller ute i Europa. De har ikke spilt noen kamper i hjemlig serie enda, men de slo Galatasaray 1-0 og spilte 2-2 mot Fenerbache i treningskamp. De har et ganske internasjonalt lag med blant annet flere spanjoler i laget, den gode stopperen Marcano, Orbaiz, Yeste, David Fuster, Javito og noen av dere husker kanskje den teknisk brilliante playmakeren Ariel Ibagaza. Makoun har kommet fra Aston Villa, Fejsa fra Partizan og Kevin Mirallas fra Saint-Étienne. Olof Mellberg er også en bauta i forsvaret. All-in-all er nok laget forsterket fra forrige året.
Etter en skuffende sesongstart ligger fjorårets sølvlag Marseille på 16. plass etter 4 serierunder i Ligue 1. I forrige kamp mot Lille viste nok engang Marseille prov på svakt forsvarspill noe som har vært et kjennetegn denne sesongen. Det er mye som ikke stemmer om dagen og presset øker jo flere kamper som blir spilt. Trener Didier Deschamps var på jakt etter en ny spiss før overgangsvinduet stengte men det ble ingen. Hvis ikke jeg tar helt feil så er Andre Ayew, Nicolas Nkoulou, Stephane Mbia ute enda.
Nå skal franskmennene ut i en vanskelig bortekamp i Hellas. Jeg syns oddsen er satt alt for høyt på Olympiakos i denne kampen. De er knallgode hjemme både i Europa og hjemlig serie og de har forsterket laget. Marseille sliter som sagt og da er det absolutt ikke enkelt å komme til Athen mot et veldig entusiastisk hjemmepublikum. Jeg tror Olympiakos skal ha meget gode muligheter mot et Marseille som ikke ser noe imponerende ut.
Spiller også 4 units på vanlig H til 2.73 @ Pinnacle.
Lykke til om du følger!