Ämne: NFL w2
Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-12, 11:23   #1
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6851

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

NFL w2

Har redan lagt 4 spel till nästa vecka, tror de har störst risk att tappa i värde

GB Packers -10
Denna är jag inte så såld på då Cam Newtons mycket stora match (442yds, 2 TD, 1 INT) mot Cardinals kan orsaka att pengar kommer in på Panthers och flyttar linan under 10, men GB är The Champs och public älskar dem.
Ser man realistiskt på matchen så är GB bättre på alla positioner och förlusten av Beason (kan vara allvarlig skada) lämnar ett stort hål i Panthers försvar. GB bör ta denna med 2+ TDs

DET Lions -7 (köpt hooken)
Ser imponerande ut, mycket explosiv offense med ett par playmakers och en D-line som är skrämmande. KC bygger sin offense upp på marken med JC/TJ vilket sedan skapa öppningar för Cassel. JC, trots att han är en av topp 10 RBs, kommer att ha en stor utmaning mot Lions stora front. Misslyckas han där, är det ganska kört.
Jag väntar mig att public kommer in riktigt hårt på Lions, de har varit upphypade hela försäsongen, åkte till Tampa (som var 10-6 lag förra året) och slagit dem efter att ha legat under, medan Chiefs förlorade hemma 41-7 till Bills (av alla lag). Blir lite förvånad om inte linan åker upp till -9.5 före matchstart.

Redskins -4
Såg mycket fint mot ändå starka Giants. Grossman tappade inte bollen och visade prov på stark arm, Hightower var explosiv (och spelar då mot sitt ex-lag), WRs var snabba och försvaret var mer inspelad och bättre än förra säsongen. Om Skins kan bibehålla samma nivå som mot Giants, så lär de komma långt.
Cards kom tillbaka efter att Beason hade gått ut, men det är lite svårt att bedöma deras spel mot ett svagt motstånd.
Tar denna för att jag verkligen gillade hur Skins spelade och för att jag tror denna kan smyghöjas.

Ravens -5.5
Titans förlorar till Jags och Ravens slår Steelers, ordentligt. Denna ska public lasta på ordentligt. Inte nog med det, men Ravens har faktiskt sett mycket bra ut, med Vonta Leach framför, så kommer Rice att skära igenom varje försvar. Flacco har sett stark ut, WRs rörde sig bra.

-5.5 är en löjlig lina i sig själv, för den kommer in i spel så sällan. Den ligger däremot bra mellan de viktiga linorna och man måste betala mycket om man vill hamna på antigen -3 eller +7. Jag tror att linesmakers inte är säkra på hur CJ (som bara fått några carries för TEN) spelas då han är en riktig game-changer och kan vara stor skillnad. De måste respektera Ravens vinst, men samtidigt får inte ge för många poäng till hemmalaget, så -5.5 passar ganska bra.
Denna ska spelas hårt av public och jag tror den kommer inte ner. Kan då lika gärna ta det nu.

OBS! Beroende på hur det ser ut i veckan kan jag köpa ur mig ur de matcherna jag inte gillar, men jag kommer att skriva det här, om folk undrar. Just nu, står allt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fishy (+5), robbson11 (+5), j.houston (+1), eddieh (+3)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat