Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Jag måste få fråga (du behöver inte svara), jag har hållt på med totaler sedan i mars och gjort det med stor framgång måste jag säga.
Snart 1000 picks och 105% i ROI uteslutande baserat på statistik.
Jag inser ju dock att flera av dessa spel är EV- och jag borde kanske spelat Kellys för att maximera vinsterna, men min tid går ut på att cappa och hittar inte tid att "smarta" till min cappning.
Hur avancerad kunskap krävs för att bygga ett verktyg som du gjort krävs?
|
Min kunskap var ganska begränsad innan jag började med detta. Dock blev jag väldigt intresserad och tror det är bra att kunna excel, vilket leder till att jag tar två flugor i en smäll nu, vilket också gjort att jag lagt ner lite mer tid än vad jag borde på detta.
Med lite kunskaper i villkor (if, then, else o.s.v) och bra googlekunskaper så kommer man långt!
Vill du lära dig lite generellt att arbeta med kellys formel, excel och se lite hur macron fungerar så kan du kika på denna filen (lägg ut excelfilen och matrix-.dllen):
http://data.fuskbugg.se/skalman02/83...nctionDemo.zip
Det är INTE min fil, men jag tror den behandlar detta. Jag kan inte öppna den då mitt excel är 64-bits och denna filen är 32-bits, men borde gå med alla andra excel!