Citat:
Ursprungligen postat av Persa
Av vad jag sett, är Braga ganska så dåliga på bortaplan om vi kollar på förra årets europaspel. De vann endast mot Partizan på bortaplan.
CL:
Arsenal - Braga: 6-0
Partizan - Braga: 0-1
Shakhtar - Braga: 2-0
EL:
Lech - Braga: 1-0
Liverpool - Braga: 0-0
Dynamo Kyiv - Braga: 1-1
Benfica - Braga: 2-1
Porto - Braga: 1-0
Själv funderar jag på Birmingham DnB till 1,9 hos bet365.
|
Dåliga på bortaplan? De har mött idel storlag i Arsenal, Shakhtar, Liverpool, Benfica och Porto och kryssat och förlorat knappt.
Lech och Partizan är de enda jämnbördiga lag att jämföra med Birmingham.
Braga gick till semifinal i EL och har förstärkt sin offensiv samtidigt som Birmingham har svårt att hävda sig i Championship. Lech gjorde dessutom en riktigt bra säsong i El förra året och slog kryssade mot Juve dubbelt upp, vann mot City och bägge mötena med Salzburg. Sen åkte de ut mot Just Braga.
Braga har signat Nuno Gomes som vet vart målet ligger trots sin ålder. Braga kanske inte är det mest offensivt inriktade laget, men är det något de har så är det ett absolut 100% fungerande försvar. Något Birmingham varit kända för länge som nu saknas, dels kanske för att McLeish har lämnat men också för att kvalitet saknas i bakre leden.
Skrällar sker ju som sagt, men Birmingham med Davies, Carr, Ridgewell och Spector skrämmer inte mig.
Nej, jag känner att spelet är oerhört starkt