Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-15, 11:50   #12
Persa

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Dåliga på bortaplan? De har mött idel storlag i Arsenal, Shakhtar, Liverpool, Benfica och Porto och kryssat och förlorat knappt.

Lech och Partizan är de enda jämnbördiga lag att jämföra med Birmingham.

Braga gick till semifinal i EL och har förstärkt sin offensiv samtidigt som Birmingham har svårt att hävda sig i Championship. Lech gjorde dessutom en riktigt bra säsong i El förra året och slog kryssade mot Juve dubbelt upp, vann mot City och bägge mötena med Salzburg. Sen åkte de ut mot Just Braga.

Braga har signat Nuno Gomes som vet vart målet ligger trots sin ålder. Braga kanske inte är det mest offensivt inriktade laget, men är det något de har så är det ett absolut 100% fungerande försvar. Något Birmingham varit kända för länge som nu saknas, dels kanske för att McLeish har lämnat men också för att kvalitet saknas i bakre leden.

Skrällar sker ju som sagt, men Birmingham med Davies, Carr, Ridgewell och Spector skrämmer inte mig.

Nej, jag känner att spelet är oerhört starkt
Visst, mötte de bra lag i förra årets upplaga av CL och EL, men Birmingham är inget dåligt lag även om de nu spelar i Championship.

Birmingham hade faktiskt ganska bra hemmafacit mot storlagen i PL förra året där de kryssade mot Liverpool, United, City och Tottenham. De vann även mot Chelsea som dock var riktigt usla under hösten. Det var bara Arsenal som knyckte tre poäng på St Andrews Stadium.

Vi får även inte glömma att Arsenal hade svårt att få hål på Birmingham i ligacupfinalen i våras. Underskatta aldrig Birmingham!

Nuno Gomes har hittills under säsongens ligaspel enbart fått spela från start en gång och de resterande gångerna har han fått hoppa in vid slutet av matcherna. Visst är han målfarlig, men som 35-åring tror jag inte han kommer få starta.

BOL till er som spelar på Braga, men bli inte förvånade om det visar sig att jag har rätt

Senast redigerad av Persa den 2011-09-15 klockan 11:51. Anledning: Stavar som en kratta
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat