Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-15, 12:11   #1608
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
även du verkar missa poängen då det inte handlar om ifall man gillar rok eller inte... men för mig är denna tråden ett sätt för sidan att visa hur bra man är jämfört med rok, och att ha en sådan tråd är i mina ögon bara ett bevis på att man känner sig som "lillebror" och ständigt måste visa på hur duktiga man är/kontra hur dåliga dem är...

Och börjar finns fler och fler bevis på detta. Det skulle aldrig bli affiliate här som rok hade, nu är man det. Man skulle aldrig plocka bort inlägg som satta sig emot sidan, nu gör man det och bannar folk och tillslut har man nu även startat en betaltjänst. Smart, folk hyllar er på sidan, precis som man på rok hyllar de som driver den sidan och ni börjar tjäna fina pengar.
Återigen missar du poängen, och alla de saker du tar upp har diskuterats tidigare.

Affiliate-avtalen är något som grundarna av sharps var emot, det stämmer. Men det var innan sidan växte till att ha över 7k medlemmar och kräver stora resurser för att driva sidan.

Affiliate-avtalen här skiljer sig inte från andras det är helt rätt, men samtidigt finns här inga försöka från ansvariga personer att ge ut dåliga spel för att få medlemmarna att förlora. Faktum är att av de ansvariga här är det väl ingen som direkt regelbundet postar egna spel. Istället har det delats ut dyra serviceplays gratis under en lång tid.

Alltså kommer affiliate-pengarna in från variansen eller helt enkelt för enskilda spelare inte är bra nog för att vinna i långa loppet, vilket inte hade varit annorlunda om de reggat sig någon annanstans.

Man måste skilja på ändamålen.

Sen finns här ingen censur som du påstår, det är inga inlägg som tas bort för att de motsätter sig admins beslut om hur de vill sköta sidan, då hade ditt inlägg blivit bortplockat. De enda inlägg som blir bortplockade är de som bryter mot reglerna. Du får skriva exakt vad du tycker om sharps om du framför det utan att bli ohövlig och spårar OT i massa trådar.

Ingen som blir bannad för sina åsikter, men däremot för att upprepade gånger bryta mot regler och inte sköta sig efter upphävda bans, eller avtjänade bans.

Här får du först en varning, sedan en veckas ban, sedan en månads ban och sedan permanent ban. Kan du inte med alla de chanser hålla dig inom uppsatta regler så finns här ingen plats för dig längre.

Sedan förstår jag inte varför folk envisas med att skriva "ni" och "er" när de tilltalar mig. Jag är en helt vanlig medlem på sidan, med enda undantaget att jag kan gå in och redigera inlägg och andra medlemmars möjligheter att besöka sidan. Jag har INGET att göra med det driften av sidan i övrigt, jag vet lika lite som ni om vad som sker bakom kulisserna.

Betaltjänsten som nu lanserats är enligt mig en perfekt lösning på underskottet av kapital som sharps.se genererat. De som vill köper sin del och vinner pengar, med korrekt MM mer pengar än vad de lagt in och samtidigt går sharps.se runt. Everybody wins, förutom de som inte vill köpa tjänsten utan ska ha gratis.

Jag har inte möjlighet att köpa dessa tjänster själv och har självklart uppskattat att de länge varit gratis, men vad säger att de ska vara gratis för all framtid. Vem har lovat att de alltid ska ta pengar ur egen ficka för att ge till alla andra?

Sedan lillebrors-komplexet, kom igen nu! Förakt mot en annan part kan grunda sig i andra anledningar än det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+10), dktrades (+10)

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-15 klockan 13:30. Anledning: stavfel
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat