Det blev en härlig start på speldagboken. Säsongen är lång så det är ingen ide att fira eller att gråta om man skulle förlora några spel.
Lördagens spel
Ogiltigt spel-ID: 509914
Växjö tog de första poängen efter att ha vunnit på straffar mot ett hemmastarkt Luleå. Nu är det hemmapremiär i den nya fräscha "Vida Arena" och vad mer behövs som tändvätska för hemmalaget. Det är utsålt och laget gör sin första hemmamatch i Elitserien.
Ogiltigt spel-ID: 509913
Frölunda har öppnat starkt, ja visst men här ligger värdet på Luleå enligt mina kalkyler. 2.20 ink OT och straffar tar jag alla dagar i veckan.
Ogiltigt spel-ID: 509910
FBK hade det enkalt mot AIK under den förra säsongen och AIK hade det mycket kämpigt. Jag går emot FBK här av två anledningar.
1. Det är mycket tidigt på säsongen och FBK brukar inte spela sin bästa hockey just nu.
2. AIK har startat med en 5-1 seger hemma och fortsätter Fasth att storspela kan FBK få problem.
X2 på Solna är ett fint värdespel.
EDIT: Hela förstakedjan frågetecken i FBK. Christian Berglund brottas fortfarande med ryggproblem.
Robin Sterner (som ersatte Berglund) tvingades kliva av efter en period mot Skellefteå med förkylning.
Nu har även Rickard Wallin och Per Åslund insjuknat. Alla fyra är stora frågetecken inför AIK-matchen.
Ogiltigt spel-ID: 509903
Den jobbiga hemmapremiären är över för Hv71 och till den här matchen kan man ladda upp på ett helt annat sätt än senast. Hv71 är i min rankning ett mycket starkare lag och 2.10 ser jag som mycket bra.
Lycka till pöjker