Datum: 2011-09-22
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Linköpings HC - Skellefteå AIK
Period: ft
Spel: Skellefteå AIK PK
Insats: 80.00
Odds: 2.500
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Läget i LHC:
I tisdags kom Linköping till spel utan Robin Figren, Michael Holmqvist och Martin Laumann Ylven. "Figren och Holmqvist gick för fullt på onsdagens träning, där endast Laumann Ylven saknades. Huruvida de två är redo för spel återstår att se", uppger Linköping på sin hemsida.
I SAIK är hela truppen tillgänglig.
Linköping har börjat riktigt starkt. Under försäsongen tog man sig vidare till slutspel i European Trophy och får i December resa till Salzburg och tävla mot europeiska topplag. Man har även börjat Elitserien bra med 3 vinster (1 i straffläggning).
Många håller Linköping som favoriter i år. Man har hög klass på samtliga positioner i laget.
Skellefteå har också en väldigt bra trupp, riktigt bra bredd på forwardsidan och även bra spets där. Backsidan är väl det enda som kan tänkas bli en svaghet, men jag tror definitivt att SAIK kommer att leverera som ett starkt och skridskostarkt kollektiv.
Man kommer senast från en dåligt genomförd match hemma mot Timrå då man förlorade i straffläggning.
Tittade på LHC-HV igår där HV71 hade det mesta i två perioder, LHC gjorde dock en bra tredje-period och lyckades vända ett 0-1-underläge till 2-1 med c.a 6 min kvar att spela då HVarna drog på sig väldigt onödiga utvisningar.
Jag hoppas att LHC's spel i första- och andra-perioden håller i sig i morgondagens match, för då lär det bli åka av när SAIK trampar på.
Kan Skellefteå hålla sig kyliga och inte dra på sig onödiga utvisningar likt HV gjorde igår så tror jag mycket på Skellefteå. De har absolut större chans att ta detta än vad oddset säger!