Dagens tankar:
FBK jagar sin första 3 poängare och HV jagar sina första poäng i årets elitserie. FBK har vaskat om i femmorna ochhar fått en giftig(iaf på pappret) första line med Sjöström, Wallin och Berglund. Åslund byter bara plats med Sjöström och spelar med Johansson och Lundh. Inte bara har HV noll poäng utan de dras med skador på viktiga spelare. Thörnberg och Larsson kommer att missa matchen samt att Louma, Voutilainen och Almqvist är frågetecken.
Min första tanke var att lägga ett spel på HV men när de (antagligen) kommer att sakna viktiga pjäser är jag osäker. Dahlén var dock väldigt nöjd med hur laget spelade sist mot LHC och då var samma spelare borta.
Två andra odds som lockar idag AIK och Skellefteå. AIK har bevisat att de kan vinna(mycket tack vare Fasth känns det som) och de slog Modo relativt lätt på försäsongen. Linköping fick kämpa för seger mot HV och hade turen med sig att de fick spela ett par PP i sista perioden. Jag tycker SKellefte mycket väl kan hota LHC idag och 3.20 som mna kan få hos unibet känns som ett överodds.
Vi får se vad det blir i slutändan....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|