Ämne: Modellering
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-11, 19:16   #1
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

Modellering


Jag har har lite planer på att modellera olika sporter och undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av detta.
Det jag menar är alltså att låta ett datorprogram förutsäga resultaten utifrån historiska data.

Det jag vet är att det till att börja med behövs en hel del olika statistiska data från tidigare matcher, flera säsonger bakåt. Det är inte helt lätt att få tag på.

Jag började för ett tag sedan att samla in data från NHL från lite olika websidor men sedan tröttnade jag och projektet har varit på is. Nu börjar jag bli sugen på att fortsätta igen men insamlandet är tidsödande.

Är det någon som vet var jag kan få tag på detaljerad matchstatistik, helst från någon mindre sport/liga då oddsen inte är lika bra satta där. Jag kan tänka mig att betala en slant för det om det skulle behövas. Så länge datat är bra och det går att beta på så bryr jag mig inte speciellt om vilken sport det är.

Om det finns på någon websida så peka gärna ut den så kan jag förhoppningsvis koda nåt skript som plockar hem det.

Är det någon som har modellerat något själv eller är sugen på att göra det så skriv gärna en kommentar!
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat