Dagens match Tjust - Räppe finns inte på Nordicbet. Kanske ni hittar den någon annanstans. För er som ev. spelar denna match ger jag mina synpunket här:
Noterbart är att Räppe saknar 5-6 spelare p.g.a avstängning, skada eller förhinder. Främst märks f.d Österspelaren Wibrån.
Räppe, seriesegrare sedan flera omgångar, har "bara" äran att spela för medan matchen är viktig för Tjusts chanser till direktuppflyttning. Vid vinst har Tjust goda chanser att undvika positivt kval och gå upp direkt. Kvalet är komplicerat och det krävs förmodligen ett antal segrar för att gå upp. Så, slutsatsen blir att det är Tjust som har trycket på sig, de har allt att förlora och sådant brukar sätta sig mentalt.
Jag har själv sett både Räppe (en match) och Tjust (två matcher) i år. För mig var Räppe betyligt bättre, men då hade de ordinarie lag, vilket ju inte är fallet idag.
Tjust gav intryck av att vara lite svajiga, svårt att ta motgångar och ganska gnälliga.
Om de inte får hål på Räppe första halvtimmen eller om Räppe t.o.m tar ledningen kan jag tänka mig ett scenario där Tjust fokuserar mer på domaren och motspelarna, kanske även gnäller på medspelarna, än sitt eget spel.
Sammanfattningsvis; "normalt" bör Tjust vinna en sådan här match, men om Räppe satsar helhjärtat så blir pressen för stor på Tjust och 2 eller X2 ligger nära tillhands. Sedan är ju ev. odds naturligtvis avgörande för spel eller ej.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av moregolf den 2011-09-25 klockan 10:26.
|