Oddset på Vålerenga 2 är tämligen uselt men som kombmaterial duger det. Bet365 har plockat bort matchen helt och hållet. Synd att det inte finns något bolag med hcp-spel på den här matchen. Det är 1X2 och över 3.5 mål som gäller hos i princip samtliga bolag. Det är lite trist.
2:an känns riktigt bra hursomhelst. Vålerenga 2 gör allt för att hänga kvar och till dagens match snackar vi om förstärkningar. Det här är säsongens vassaste trupp helt klart. Följande spelare från A-lagstruppen är med (antal matcher i A-laget samt mål i A-laget inom parentes): mv Gudmund Taksdal Kongshavn (0 matcher), försv. Aleksander Soli (4/0), försv. Andreas Nordvik (17/0), försv./mf Kristoffer Haestad (19/0), mf Adnan Haidar (10/0), mf Mohammed Fellah (20/2), mf Freddy Santos (19/0), fw Sidoine Oussou (1/0) och fw Håvard Nielsen (24/3).
Haestad och Nordvik får i princip kallas för ordinarie i förstalaget. De var avstängda igår i Vålerengas segermatch mot Rosenborg och är därför med idag. Dos Santos hoppade in i 80:e minuten i gårdagens match mot RBK, Nielsen hoppade in i 69:e minuten i samma match och även Solli fick några minuter på plan. Senast i segermatchen mot Mjölner (3-1) var Taksdal, Soli, Fredrik Stoor, Haidar, Oussou och Nielsen med från förstalaget. Idag försvinner Stoor som spelade igår men in kommer Fellah, Nordvik, dos Santos och Haestad. Dagens trupp ser därmed betydligt vassare ut.
Dagens motståndare Fram Larvik (10:a) visar usel form och borde bli en munsbit för detta kraftigt förtärkta Vålerenga 2. Senast spelade Fram Larvik 2-2 mot jumbon Skarp. Före det blev det 0-2 hemma mot Örn (6:a), 0-3 borta mot Harstad (11:a), 2-4 hemma mot Hasle-Lören (13:e) och dessförinnan blev det 0-5 borta mot Kjelsås (7:a). Stort frågetecken/stort minus således för form och kapacitet.
2:an känns klockren. Hcp-spel finns som sagt inte. 1.55@Bet24 är högst bland de bolag jag nyttjar. Jag kommer att spela en lågoddsare/bra favorit med denna en dubbel. Jag kör en dubbel med Vålerenga 2 2:a + St. Gallen 1:a till oddset 1.75@Bet24. Det blir ganska hög insats på denna. Spelstopp 17.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av soulman den 2011-09-26 klockan 16:56.
|