Ämne: NFL w3
Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-26, 22:29   #17
fweewea
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag zappade på tvn häromdagen och såg att TV10 sände Amerikansk Fotboll, live. Blev enormt intresserad och kollade igenom matchen som de sände. Det var enormt roligt att titta på och det var lite så som man sett i collegefilmerna under alla år, dvs en hel drös tacklingar och nästan lika många försök till psykningar efter tacklingar. Men varför skriver jag i den här tråden?

Jo, för att det bästa som finns är att vinna pengar på någonting som dessutom är roligt att kolla på. Visst vill man vinna mycket pengar primärt, men om det är roligt att titta på är det en stor bonus. Så helt enkelt, jag tänkte försöka sätta mig in i spelet, reglerna klubbarna i NFL och hur man nu bettar på Amerikansk Fotboll. Jag tänkte använda forumet som hjälpmedel.

Jag klev in på mitt bolags hemsida för att se hur man bettade, men blev egentligen inte speciellt klok eftersom jag inte kan reglerna och om hur "troligt det är" att ett visst resultat slår in. Det jag har att välja på i dagens match mellan Washington Redskins mot Dallas Cowboys är;

Washington Redskins - +3.5 (1.83) - O 44.5 (1.90) - Vinnare (2.55)
Dallas Cowboys - -3.5 (2.00) - U 44.5 (1.90) - Vinnare (1.57)


Jag vet att +3.5 innebär att man skall vinna med minst 4 poängs marginal för att vinna bettet, men varför står det bara +3.5 på Washington och inte +3.5 på Dallas? Hur troligt är det i en match att det blir över/under 44.5 poäng? Är det som typ 2-2 i fotboll, eller hur ska man på något sätt jämföra O/U i Amerikansk Fotboll?

Någon kommer säkert poängtera att jag är fel ute och att jag borde lära mig sporten innan jag börjar betta, fråga etc, men jag är enormt intresserad av Sporten och vill absolut lära mig betta på detta, så jag hoppas att jag på något sätt får hjälp att sätta mig in i det.

/Fweewea
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat