Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-11, 23:36   #43
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fin basketkväll igen

Största överraskningen måste dock ha varit Khimkis bortaseger över Caja Laboral (71-82), trodde att Laboral skulle vinna här, dock var jag osäker på spreaden då Laboral verkligen inte har övertygat på sistone. Avstod därför spel helt och hållet på den matchen. Khimki gick ut och dominerade på Laborals hemmaplan! Hade jag inte räknat med. Hursomhelst, starkt av Khimki! Thiago Stiller ser nog ut att vara ett större avbräck än vad man trodde från början... Kan vara värt att ta till bedömningen nästa vecka...

Montespaschi fixade spreaden enklare än vad jag trodde. Förvisso är de starkare hemma så trodde på seger, men trodde att det skulle bli tightare mot Real M. Dock så gick ju spelet -2 Montespaschi in, så jag skall inte klaga

Maccabi Tel Aviv-6.5 - Efes Pilsen såg oroväckande jämnt ut fram till 4qt, sedan visade Maccabi TA sin hemmastyrka.

Regal Barcelona regerar som de för de mesta gör. Var aldrig ohotade till segern, spreaden kändes dock ngt nervös emellanåt, men till slut vann de en hyfsat säker vinst

En kort sammanfattning av veckans Euroleague- och Eurocup spel samt resultat:

Spel och Resultat ikväll 11/2:

Spel: Maroussi-Partizan Belgrad u. 146.5,2u Resultat: Maroussi 57 - Partizan Belgrad 49

Maccabi Tel Aviv-6.5, 2u Resultat: Maccabi TA 72 - Efes Pilsen 62

Montespaschi-2, 2u Resultat: Montespaschi 83 - Real Madrid 76

Regal Barcelona-8, 5u Resultat: Regal B 83 - Panathinaikos 71

Resultat: 4-0

Spel och resultat: igår (10/2):

Spel: Prokom+10, 1 1/2u, Resultat: Cska Moskva 84 - Prokom 73

T. Langdon ö.13.5 p, 1 1/2u Resultat: 14 p

Resultat: 1-1

Spel och resultat tisdag 9/2:

Spel: CZ Belgrad +5, 2u Resultat: Ankara Telecom 67 - Belgrad 89

Bilbao Basket -1.5, 2u Resultat: Brose Bakset 55 - Bilbao 76

Pamesa Valencia -3.5, 2u Resultat: Galatsaray 78 - Valencia 82

Resultat: 3-0

Euroleague- och Eurocup veckan 9/2-11/2 slutade alltså med 8-1 i resultat, samt +17u.

Kommer att lägga upp europeiska matcherna på ett spreadsheet så fort det blir tillgängligt, så blir det lättare att kolla, för den som är intresserad

Senast redigerad av Gb den 2010-02-12 klockan 02:48.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat