Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-30, 13:21   #7
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

1: Mellby Sambuca blir väldigt hårt streckad men har också en enorm fördel av att stallets andra har garantispets och det kan är inget annat än spets för Zwack och släpp till favoriten som gäller här. Nantucket har bara en förlust senaste 5 och då var det tempotorsk och inget att göra. Kan ändå inte ta de längder som behövs på favoriten från det läget.

2: 1,d,3,1 på rikstoton är starka papper på Jaguar Broline och given förstahäst för mig. Daro Later blir väldigt överstreckad, vann efter smörresa senast och vid Skellefteåvinsten var inte motståndet i närheten av detta. Mack Pointer fortsatt bra chans trots läge och distans efter två strykningar.

3: Joke Face hela vägen, varken Ohlsson eller Kihlström vill svara ut utan nöjer sig med rygg ledaren (andraplats). Kan bli viss körning mellan dessa två från start men det lägger sig snabbt och favoriten glider fram och får spets.

4: Kräver några streck för att kännas säkert. Plussar på Dante Sund som var riktigt bra vid sin V7-vinst och Global Magic som inte varit nära förlust mot enklare gäng. Sexan kom vid en uttagning till stochampionatet så den är väl motiverad.

5: Global Magic har såklart bra chans men även fina hästar torskar nån gång då och då och det är väldigt streckvärt bakom! Image Lady är bra och jag tror det är stor chans på rygg ledaren här. Det blir lätt luckor i stoloppen av olika anledningar och hon kan helt klart slå av favoriten på speed om det blir så. Tilläggen är hårda och har inte Åke fått bestämma alltför mycket så drar de fram varandra och kommer flygande långt ut, kan vara svårt att motivera ledaren att svara på drivning när det blir så.

6: Vilken jäkla fin silverfinal! El Sueco kan bli omgångens mest överstreckade, tror inte han slår alla dessa topphästar, speciellt på aktuell distans. Åke har fem hästar med och jag rankar faktiskt hans egen styrning sist av dessa, tycker inte det varit samma tryck i hästen på senaste och motståndet är ju stenhårt den här gången. Nahar rankar jag också ner. Både startmetod, läge och distans är fel, han har blivit lite snabbare men är fortfarande för entaktad för att vara segeraktuell i ett sånt här lopp.

7: Yucca Boko har varit snuskigt fin på sistone och Mathilde bara vinner på löpande band. Det är ett väldigt bra lopp bakom också dock, behöver inte vara helt fel att gardera dessa heller.

Tror inte heller på några jättepengar imorrn. Lämnar in en rad tidigt för en gångs skull, rygga på egen risk:

5
3,11
6
5,6,7,8
1,3,11,12,15
1,3,5,6,8,11
4,9

Lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat