Ämne: NFL w4
Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-30, 15:40   #3
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6851

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Pinnen har inga NFL 1:a halvlek, så det får bli b365 får min del, innan jag åker iväg.

MIN Vikings 1:a halvlek pk @1.80 4u
Vikings är 0-3 nu och spelar borta mot 0-3 KC.
När det kommer till lag utan vinster så tar jag hellre det laget som har sin stjärn-RB och försvar friska. McNabb har inte sett något vidare ut, men Cassel har inte heller glänst.
Vikings stjärn-DE Jared Allen har sett ruskigt bra ut redan från början (förra året var han seg för halva säsongen typ) och är väldigt svårtstoppad. Den uppmärksamheten som Allen drar på sig har Robison utnyttjat från den andra sidan, och med inside spelare så har Vikings väldigt bra pass-rush.
De är också duktiga på att stoppa run och KC har, som bekant tappat sin RB-stjärna pga skada och fått köra med den hittills sege 33-årige Thomas Jones (sett bra ut fysiskt, men kan inte få nåt igång) och den lätta McCluster som bara inte har kraft nog att ta sig igenom mitten (...och överlever dagen).

Vikings anfall vilar på ligans bäste Adrian "All Day" Peterson (som ska få ännu mer arbete), med McNabb som försöker att kasta några bollar i blindo (nja, han är inte så dålig, men har sett gammal ut, vilken är synd då Percy Harvin är en explosiv playmaker, som kan skapa mycket oreda).

Varför då 1:a halvlek?

Vikings är 54-7 i halvtid i sina matcher (17-7 @SD, 17-0 vTAM, 20-0 vDET) för att sedan åka på sammanlagt 6-67 igenom 3 ganska episka 2nd half kollapser.
Vikings har också uppvisat en smått otrolig pass-rush med 10.3% sack rate i första halvlek, för att sedan inte göra nåt i den 2:a. Som jämförelse, hade inget lag mer än 9% sack rate förra året.

KC är 29-109 igenom första förlusterna och 10-50 i halvtid.

Vikings ligger såklart närmare till en första vinst, men varför riskera en ångestframmkallande 2:a halvlek, när jag kan få dem där de har visat sig vara starkast hittills.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+1)

Senast redigerad av Arch den 2011-09-30 klockan 15:41.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat